۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۵۲۸۷۸
گزارش عملکرد رسا در ایام شیوع کرونا تقدیم آیت الله اعرافی شد؛

مدیر حوزه های علمیه: خدمات ارزشمند رسانه فعال و انقلابی رسا را می ستایم

مدیر حوزه های علمیه: خدمات ارزشمند رسانه فعال و انقلابی رسا را می ستایم
مدیر حوزه های علمیه ضمن تحسین عملکرد خبرگزاری رسا در دوران شیوع کرونا، از رسا به عنوان رسانه ای فعال و انقلابی یاد و ابراز امیدواری کرد که نقش آفرینی این رسانه در انعکاس مجاهدت های صورت گرفته تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه پس از رؤیت گزارش فعالیت و عملکرد خبرگزاری رسا در دوران شیوع کرونا، خدمات و تلاش های انجام شده را ستودنی خواند و از تمامی دست اندرکاران این رسانه فعال و انقلابی تقدیر کرد.

مدیر حوزه های علمیه در بخشی از پیام خود خطاب به مدیرعامل خبرگزاری رسا عملکرد نیروهای مردمی، جهادی، بسیجی و حوزوی و نیز رسانه های فعال و انقلابی بویژه خبرگزاری رسا را مورد تحسین قرار داده و ابراز امیدواری کرده است که این نقش آفرینی همچنان تداوم یابد و به خصوص در گفتمان سازی نوین و انعکاس ایثار و مجاهدت گروه های فعال جهادی حوزوی و طلاب جوان گام های بلندتری برداشته شود.

متن پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه خطاب به حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

ایام شهادت پیشوای پارسا و دادگستر و نیایشگر امام علی بن ابی طالب علیه آلاف التحیه و الثناء تسلیت و تعزیت و اعمال این ماه و لیالی قدر مقبول و توفیقات روزافزون باد.

قصه کرونا گرچه تلخ و ناگوار است اما آزمونی است مانند همه آزمون های الهی که در آن گوهر انسان های با فضیلت شکوفا می شود و زمینه ظهور فضیلت های اخلاقی و اجتماعی و انقلابی فراهم می آید. در مواجهه با این پدیده و بلای ناگوار و جهانگیر دوالگو در جهان نمودار شد:

نخست: الگویی که در آن منطق و فلسفه جامع و عقلانی وجود دارد و قادر به تفسیر سنجیده و متوازن از این اتفاق است و از آن دستمایه ای می سازد برای تجلی ارزش های انسانی و فضیلت های اخلاقی و هم بستگی اجتماعی و در آن از ترس و رعب و انفعال و افسردگی خبری نیست و شکیبایی و آرامش و عدالت و مواسات و حضور جهادی در جامعه مومنان موج می زند.

دوم: الگوی منفعلانه و وحشت زده که از معنویت و آرامش روحی و ارزش های انسانی و فضیلت های اخلاقی و عدالت اجتماعی و دلسوزی و همیاری مردمی خبری نیست و از گفتمان فلسفی و عقلانی و معنوی در تفسیر حوادث جهان و بلا و سختی ها عاجز است.

ایران اسلامی به فضل الهی در این شرایط حساس و برغم شرایط سخت و تحریم های ظالمانه الگوی نخست را به رخ ستمگران و ظالمان کشید و به جهان ظرفیت عظیم گفتمان انقلاب اسلامی را نشان دهد و در این میان نقش نیروهای مردمی، جهادی و بسیجی و حوزوی و رسانه های فعال و انقلابی و حوزوی تحسین برانگیز و قابل ستایش است و امید است تداوم یابد و بویژه در گفتمان سازی نوین و انعکاس جانفشانی و خودگذشتگی و فداکاری گروه های فعال جهادی و طلاب جوان و گروه های جهادی و حوزوی گام های بلند تری بردارند.

خدمات ستودنی آن رسانه فعال و انقلابی را می ستایم و ارج می نهم و سپاس گزارم؛ توفیقات روزافزون شما و همه همکاران محترم را از خداوند منان و مهربان خواهانم.

علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه

۲۶اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

نامه مدیرعامل خبرگزاری رسا به مدیر حوزه های علمیه

گفتنی است، حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در نامه ای خطاب به آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، گزارش مکتوب و کاملی از فعالیت ها و اقدامات این رسانه حوزوی در ایام شیوع ویروس کرونا در کشورمان را تقدیم ایشان کرد.

متن نامه ارسالی مدیرعامل خبرگزاری رسا بدین شرح است:

حضور محترم آیت الله علیرضا اعرافی "دامت برکاته"

مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور

سلام علیکم؛

با احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، شیوع بیماری کرونا آزمایش بزرگ الهی در ابعاد جهانی بود؛ آزمایشی که از رخ‎نمایی افول تمدن غرب و زوال ابرقدرتی آمریکا تا پدید آوردن عرصه‏ای برای جهاد عظیم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را با محوریت هدایت ‏های حکیمانه رهبر معظم انقلاب مدظله برای مهار بحران کرونا به همراه داشت. در این بحران، حاکمیت اسلامی توانست الگوی جهانی را برای مدیریت بحران با تکیه بر عنصر ولایت فقیه، معنویت و تلاش خودجوش مردمی ارئه کند.

خبرگزاری رسا از روزهای آغاز این بحران مانند سایر رسانه‏های جبهه انقلاب بی ‏وقفه تلاش کرد در راستای تحقق اهداف راهبردی به رسالت حوزوی خود در مساله‎یابی، تولید محتوا، خنثی‎سازی عملیات رسانه‎ای دشمن خصوصا علیه حوزه و روحانیت، انعکاس جلوه‏ هایی از فرهنگ اسلامی عمل کرده، تلاش حوزویان را در نهضت خدمات ‏رسانی انعکاس دهد.

گزارشی از عملکرد و اقدامات همکاران معزّز طلبه این خبرگزاری در بازه زمانی اسفند 98 و فروردین 99 جهت استحضار حضرت‏عالی و ارائه راهنمایی ‏ها و رهنمودها برای استمرار فعالیت ‏های خبری در دوران پساکرونا تقدیم می‏ شود./924/پ202/ق

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
انصافا اگه طلاب جهادی نبودن توی این ماجرا حوزه چی واسه عرضه داشت؟
0
0