۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۲۸۸۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

انسان می تواند با دعا مقدرات خود را تغییر دهد

انسان می تواند با دعا مقدرات خود را تغییر دهد
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تأکید علمای شیعه مبنی بر شب قدر بودن بیست و سوم ماه مبارک رمضان، گفت: انسان با دعا کردن می‌تواند مقدرات قطعی الهی را هم تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در سخنرانی تلویزیونی امشب خود، با بیان اینکه سوره قدر به ما نزول قرآن کریم در شب قدر را اطلاع می‌دهد، گفت: نکته دیگری که از این سوره متوجه می‌شویم این است که قرآن در ماه رمضان نازل شده و شب قدر در این ماه مبارک است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که فرشتگان با روح که یکی از ملائک بزرگ الهی که می‌تواند جبرائیل یا ملک دیگری باشد، به زمین نازل شده و مقدرات ما انسان را به ولی خدا خواهند گفت، از این سوره چنین استفاده می‌شود که این نزول ملائکه هرساله و همیشه است.

خداوند مقدرات هرکسی را بر مبنای روش زندگی و اعمال او تعیین می‌کند

مدیر حوزه علمیه اصفهان به شبهه جبری بودن مقدرات انسان اشاره کرد و گفت: پاسخ این شبهه این است که خداوند حکیم است و هرکاری را برمبنای حکمت و عدالت انجام می‌دهد، خدا  توفیقات انسان را بر اساس اعمال و شخصیت و روش او مقدر می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند بر مبنای ارزش انسان و علمی که به انسان و اعمال و ارزش انسان دارد مقدرات انسان را رقم خواهد زد و نتیجه کار هرکسی را برمبنای روش زندگی او تعیین می‌کند، البته انسان می‌تواند بنابر روایات حتی تقدیر قطعی خود را با دعا و برگشت از مسیری که در پیش گرفته است تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه همه علما در اینکه شب قدر در ماه مبارک رمضان قرار دارد اتفاق نظر دارند، تصریح کرد: در بین علمای شیعه بیشتر علما شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را شب قدر می‌دانند و بر توجه بر این شب به عنوان شب قدر تأکید شده است.

قرآن دو مرتبه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه اظهار کرد: بحث مفصلی پیرامون اینکه چطور قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده در حالی که نخستین آیه شب مبعث پیامبر اکرم(ص) نازل شده است، در سوره دخان هم اشاره شده که ما قرآن را در شب مبارکی نازل کرده‌ایم، از آیات و روایات قطعی است که قرآن در ماه مبارک رمضان و شب قدر نازل شده است و این سؤال پیش می‌آید که چطور قرآن که در طول ایام بر پیامبر اسلام(ص) نازل می‌شده است در ماه مبارک رمضان به صورت کامل نازل شده است؟

وی ادامه داد: علما معتقد هستند که قرآن یک مرتبه به صورت کامل و جمعی  بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و به مرور نیز در طول ایام با توجه به شرایط و مسائلی که پیش می آمده است برای اجرای دستورات الهی بر پیامبر اسلام(ص) نازل می‌شده است./1304/پ210/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
دنیای مورد مذمت هر آن چیزی است که صلح، صفا، اتحاد و همدلی را بر هم بزند
0
0