۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۵۳۰۰۸
استاد حوزه:

شناخت امام زمان بدون علم و معرفت میسر نیست

شناخت امام زمان بدون علم و معرفت میسر نیست
استاد حوزه با بیان اینکه اهل بیت بر معرفت و علم تأکید فراوانی دارند، گفت: بدون علم و معرفت، انسان از شناخت امام زمان خود ناتوان می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شامگاه گذشته در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی خوزستان «جرعه معرفت» با بیان اینکه اخلاص یکی از منازل سیر و سلوک عرفانی و مهمترین آن‌ها است، عنوان داشت: یکی از موانع آسیب رسان به اخلاص که انسان باید بر آن تداوم داشته باشد، تهذیب است.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه تهذیب به معنای زدودن ناخالصی‌ها است، خاطرنشان کرد: ناخالصی‌ها سبب آسیب زدن به اخلاص می‌شوند، نتیجه اخلاص آن است که اطعام حتی به یک فقیر، اگر برای رضای خداوند باشد از اطعام هزار فقیر که برای غیرخدا باشد، اجر و ثواب بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در رابطه با عوامل گرفتاری انسان به ناخالصی‌ها عنوان داشت: نادانی یک مورد از گرفتاری به ناخالصی‌ها است؛ از این رو اهل بیت(ع) بر معرفت و علم تأکید فراوانی دارند؛ چرا که بدون علم و معرفت ناخالصی‌ها بیشتر شده و انسان از شناخت امام زمان خود ناتوان می‌شود.

وی با بیان اینکه توصیه اهل بیت (ع) به معرفت و علم برای شناخت خود، خداوند و کار انجام شده است، اظهار داشت: با معرفت و علم زمینه اخلاص بیشتر می‌شود، عدم اخلاص و بی بهره مندی از علم و معرفت سبب مخالفت و جنگ با امام زمان خود خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عادت و همت اندک از دیگر عوامل ناخالصی است، گفت: راه برخورد با چنین ناخالصی هایی، معرفت خوب و نیت انجام کار برای خداوند است تا اخلاصش تحقق پیدا کند. /۹۴۵۶/پ310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات