۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۳۰۱۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دنیا تجارتخانه اولیاء الهی است

دنیا تجارتخانه اولیاء الهی است
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن کریم، گرایش فطری انسان به دنیا را حق می‌داند، گفت: دنیا تجارتخانه اولیاء الهی و بر حق آفریده شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه زلال معرفت عنوان داشت: بر اساس منطق انسان شناسانه قرآن، خداوند متعال هدف از خلقت آدمی را شناخت ذات مقدسش می‌داند و در آیه ۶ سوره انشقاق بدان تصریح می‌کند که انسان در سیر تکامل و حرکت برای دیدار با خداوند تلاش کنن که قطعا محقق می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در منطق سایر اندیشه‌ها و تفکرات نوعی ناسازگاری در میان دنیا و آخرت وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از اندیشمندان، انسان را به سوی دنیا و با رویگردانی از آخرت و معنویت گرایی تشویق می‌کنند و برخی دیگر به آخرتی سوق می‌دهند که ارتباط انسان با دنیا را قطع کرده باشد؛ اما خداوند متعال در قرآن کریم، دنیا را مخلوق خود می‌داند و هر آنچه در آسمان‌ها و زمین وجود دارد به حق آفریده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اینکه قرآن کریم، خلقت دنیا و گرایش فطری انسان به آن را حق می‌داند، اظهار داشت: خلقت همسران، محبت به همسران و فرزندان از آیه‌های الهی است؛ از این رو توجه به خانواده، همنوع، همسایه و ارتباط با انسان ها، کانال‌های خلق شده خداوند برای تکامل انسان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دنیا تجارتخانه اولیاء الهی است، ادامه داد: در منطق قرآنی اگر خلقت دنیا و گرایش فطری انسان به آن، خلقت آخرت و ارتباط انسان با خداوند را تعریف و برحق بدانیم، آن هنگام با آفریده‌ای مواجه می‌شویم که مأموریت دارد تنها برای خداوند کار کند و دنیا و آخرت را آباد نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منطق حرکت برای ملاقات با خدا، ما را با مبنای تشریع روزه داری آشنا می‌سازد، گفت: روزه بطن، زبان و قلب داریم که روزه قلب بهترین آن‌ها است، روزه قلب همانا روزه داری اعضا و جوارح و یاد خدا در دل بودن است تا از طریق چنین روزه‌ای بدانند که فقیر و غنی در رمضان یکسان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه روزه ماه رمضان جامعه را خدایی می‌کند، تصریح کرد: روزه سبب می‌شود تا انسان غنی، به یاد تقوای اجتماعی افتاده و به ساختن جامعه و خدمت به هم نوعان روی آورد. /۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات