۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۵۴۷۲۹
احسان پور مطرح کرد؛

شناسایی ۸۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

شناسایی ۸۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از مجموع ۸۲۹ بیمار جدید، ۶۹۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۴ بیمار بستری شدند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بیان داشت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی و مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز ۱۷ لغایت ۱۸ خرداد) تعداد ۸۲۹ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: از مجموع ۸۲۹ بیمار جدید، ۶۹۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۴ بیمار بستری شدند.

این مقام مسؤول، خاطرنشان کرد: تعداد کل مبتلایان به نوزده هزار و ۹۱۰ نفر افزایش پیدا کرد که در حال حاضر ۶۸۴ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

احسان پور، ادامه داد: با تلاش‌های مدافعان سلامت، هجده هزار و ۵۳۴ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، یک مورد در حوزه دانشگاه دزفول، هشت مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و  مورد و چهار مورد در حوزه دانشگاه آبادان براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رابطه با آمار جدید گفت: ۴۹۷ مورد جدید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۱۶۳ مورد جدید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۱۰۳ مورد جدید در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان، ۶۵ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر و یک مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان به تعداد مبتلایان استان اضافه شدند.

وی در پایان گفت: استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی از موثرترین راه‌ها در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ است./۹۴۵۶/د102/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات