۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۵۵۰۰۷
دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه مطرح کرد؛

تحول آفرینی در حوزه؛ تکلیف اجتناب ناپذیر شورای عالی

تحول آفرینی در حوزه؛ تکلیف اجتناب ناپذیر شورای عالی
حجت الاسلام مقدمی تحول آفرینی را وظیفه اصلی شورای عالی حوزه علمیه در دوره جدید دانست و افزود: اعضای شورای عالی باید برای تحول در حوزه علمیه سیاست گذاری کنند.

حجت الاسلام محمود مقدمی دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحول آفرینی را وظیفه اصلی شورای عالی حوزه علمیه در دوره جدید دانست و افزود: اعضای شورای عالی باید موجب تحول در حوزه علمیه شوند و برای تحقق این مهم سیاست گذاری کنند.

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه شورای عالی حوزه علمیه در دوره هفتم دستور العمل های خوبی را صادر کرده است، عنوان کرد: با تمامی اقدامات صورت گرفته، فعالیت شورای عالی در تراز انتظارات رهبر انقلاب نیست و لیست مفصلی از مطالبات ایشان عملی نشده است.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه با اشاره به موانع موجود بر سر راه شورای عالی حوزه علمیه، اظهار داشت: کمبود بودجه، عدم همراهی  بزرگان حوزه علمیه و فراهم نبودن شرایط از جمله مشکلات شورای عالی است اما با این حال ایجاد تحول ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مطالبات رهبر انقلاب از شورای عالی حوزه های علمیه روشن است، ابراز کرد: برخی خواسته های رهبر معظم انقلاب مانند جلوگیری از نفوذ و هشدار ایشان درباره تضعیف تفکر و روحیه انقلابی در حوزه علمیه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه به اولویت های شورای عالی حوزه علمیه در دوره جدید اشاره کرد و افزود: تعداد اعضای شورای عالی می تواند از هفت نفر افزایش پیدا کند و این مسأله در اساسنامه شورا هم آمده است.

وی حضور فعالانه اعضای شورای عالی در جلسات شورا که تأثیر این تصمیمات بر روند حرکتی حوزه های علمیه تاثیرگذار است را خواسته حوزویان و دلسوزان دانست.

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه در اساسنامه شورای عالی قیدی در خصوص لزوم انتخاب اعضای شورای عالی از اعضای جامعه مدرسین وجود ندارد، گفت: با کنار گذاشتن این اصل نانوشته باید راه برای شخصیت های حوزوی شاخص و مدبر برای حضور در شورای عالی باز شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: در صورت جوانگرایی و رعایت سایر شروط لازم می توان نسبت به آینده شورای عالی حوزه علمیه، تحول آفرینی و همگامی این شورا با مسائل انقلاب اسلامی امیدوار بود./1350/ت302/ق

ارسال نظرات