۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۶۵۵۰۲۲
نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی:

توجه به اقتصاد و فرهنگ دو اصل مهم مجلس یازدهم است

توجه به اقتصاد و فرهنگ دو اصل مهم مجلس یازدهم است
نماینده مردم شیروان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم، گفت: توجه به اقتصاد و فرهنگ دو اصل مهم مجلس یازدهم است.

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اقتصاد و فرهنگ را عامل ترقی و پیشرفت یک جامعه دانست و اظهار داشت: باید در مجلس یازدهم به این دو مقوله مهم توجه بیشتری شود.

وی افزود: در این راستا مجلس یازدهم باید در ابتدا به حل مسائل و مشکلات داخلی خود پرداخته و به‌صورت یکدست عمل کند تا در مرحله دیگر بتواند با جدیت کارآمدی دولت و سایر قوا را به‌منظور حل سریع مشکلات مردم پیگیری کند.

جدی با تأکید بر ضرورت تحول‌گرا بودن مجلس، اضافه کرد: لازم است ابتدا در مجلس یازدهم تحولاتی بنیادین و سازنده ایجاد شده و مشکلات و مسائلی که در مجلس دهم بود برطرف شود تا بدین گونه مجلس بتواند کارایی قابل قبولی داشته و اعتماد مردم را جلب کند.

وی ادامه داد: مجلسی کارآمد است که ابتدا به اصلاح و خودسازی خود بپردازد تا بتواند با توان بیشتری مباحث نظارتی و قانون‌گذاری خود را دنبال کند

جدی با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی و اصلاح برخی آیین‌نامه‌های داخلی دو اصل مهم مجلس یازدهم است، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم مجلس دهم عدم ‌اصلاح و شفاف‌سازی و در نتیجه عدم اعتماد مردم به آن‌ها بود.

وی با اشاره به مشکلات مجلس دهم خاطرنشان کرد: مجلس دهم در بحث نظارت بر عملکرد نمایندگان هم ضعیف عمل کرده و نظارت را جدی نگرفت ولی در مجلس یازدهم باید نظارت بر فعالیت نمایندگان جدی گرفته شود که در این راستا جریانی عمل نکردن و جهادی عمل کردن باید موردتوجه قرار گیرد.

جدی افزود: مجلس یازدهم باید به‌گونه‌ای عمل کند که به‌ دور از هر گونه سیاسی‌کاری و نگاه خاص با مردم در ارتباط مستقیم بوده تا بتواند مشکلات و مسائل جامعه را به نحو احسن حل کند.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرقوم نمودن عبارت شیروان مظلوم در زیر سوگندنامه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اینکه نماینده گذشته دو هفته مانده به پایان دوره خودش کلنگ احداث پروژه ورزشی را در شیروان می‌زند نشان از مظلومیت شیروان و نگاه سیاسی و رانتی در این شهر است./9314/ت310/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات