۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۵۰۴۴
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

طلاب و اساتید باید در جریان تصمیمات و اقدامات شورای عالی حوزه قرار گیرند

طلاب و اساتید باید در جریان تصمیمات و اقدامات شورای عالی حوزه قرار گیرند
استاد حوزه با اشاره به اهمیت فهم صحیح و دقیق رویدادهای اجتماعی و سیاسی روز از سوی نهادهای حوزوی، خواستار اطلاع رسانی دقیق از تصمیمات و اقدامات شورای عالی حوزه به طلاب و اساتید شد.

حجت الاسلام رجبعلی مقیسه عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اطلاع رسانی سیاست‌ گذاری های شورای عالی حوزه علمیه به طلاب و اساتید حوزه را ضعیف دانست و افزود: متأسفانه عموم حوزویان از برنامه ریزی‌ها و تصمیمات این شورا، آگاهی کافی را ندارند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: اگر عملکرد شورای عالی حوزه به صورت مناسب اطلاع رسانی شود آسیب شناسی ها دقیق تر و نقدها نسبت به اقدامات این شورا منصفانه تر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت فهم صحیح و دقیق رویدادهای اجتماعی و سیاسی روز از سوی نهادهای حوزوی، عنوان کرد: در وقایعی مانند رویارویی جهان با ویروس کرونا، انتظار از حوزه علمیه نسبت به سایر نهادها بسیار بیشتر است.

حجت الاسلام مقیسه افزود: فعالیت خود جوش طلاب جوان برای مقابله با ویروس کرونا قابل تقدیر است اما برای بسیج شایسته حوزه علمیه در چنین مواقعی باید تصمیم گیران هر چه سریعتر آحاد روحانیت را سازماندهی کنند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به پیشگامی روحانیت در صحنه دفاع مقدس، اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی روحانیت سریعتر از سایر نهادها و سازمان ها وظیفه خود را تشخیص داد و به خط مقدم جنگ رفت؛ امروز نیز حوزه علمیه به چنین زمان شناسی احتیاج مبرم دارد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه از زمان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی همواره خط‌شکن بوده است، ابراز کرد: در گذشته حوزه علمیه نسبت به رویدادهای اجتماعی حساسیت بیشتری داشت و زودتر وارد صحنه عمل می‌شد در حال حاضز نیاز به روز رسانی این قابلیت در درون حوزه علمیه احساس می شود./1350/ت302/ق

ارسال نظرات