۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۵۵۲۲۲
آیت الله صدیقی:

طلبه باید جان بر کف باشد / دینداری هزینه دارد

طلبه باید جان بر کف باشد / دینداری هزینه دارد
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) طلاب را مدافعان حریم دیانت و اسلام دانست و بر جان بر کف بودن طلاب و آمادگی برای رو به رو شدن با سختی‌ها و هزینه‌های دینداری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز به صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حدیث عنوان بصری مورد توجه بسیاری از علما و عارفان بزرگ بوده و سفارش داشتند که برای مراقبت نفس باید با این دعا ملازم‌ بود.

وی با بیان اینکه هدایت مهمترین وظیفه اولیای الهی است، ادامه داد: شأن و جوهر انبیا و اولیای الهی آن است که با هدایت و راهنمایی از مردم دستگیری کنند، زیرا آن بزرگواران راهنما و چراغ هدایت هستند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسان باید تشنه هدایت باشد تا بتواند از چشمه جوشان هدایت گری اهل بیت(ع) سیراب شود، عنوان کرد: اینکه امام صادق(ع) در مرحله نخست عنوان بصری را نپذیرفتند به خاطر آن بود تا او عطش و تشنگی خود را به هدایت ابراز و ثابت کند و این نپذیرفتن خود یک نوع هدایت محسوب می شد که حضرت انجام دادند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دینداری هزینه دارد، اظهار داشت: انسان مومن می داند که در مسیر دینداری با سختی های فراوانی روبرو می شود از این رو خودش را برای همه دشواری ها آماده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان مومن برای روزمره خود برنامه ریزی می‌کند، اظهار داشت: همه اعمال و رفتار انسان مومن در راستای کسب رضایت الهی صورت می پذیرد. خداوند متعال بندگان خویش را امتحان و آزمایش می کند تا میزان بندگی و اخلاص آنان مشخص شود.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه طلبه باید جان بر کف باشد، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب در طول این چهل سال برای زیر سؤال بردن مشروعیت نظام دست به تخریب شخصیت علمای اسلام زدند برای همین تاکید شده مومن در مسیر حق باید اهل استقامت و مقاومت باشد./۸۱۳/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات