۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۵۵۹۴۸
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

قوانین دست و پا گیر رسیدگی به پرونده ها اصلاح شود

قوانین دست و پا گیر رسیدگی به پرونده ها اصلاح شود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بخش پژوهش قوه قضاییه در رابطه با قوانین دست و پا گیری که سبب می‌شود رسیدگی به یک پرونده چند سال طول بکشد، ورود کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: با انتصاب ارزشمند آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه شاهد ارتقای بسیار خوب در عمل و جنبه‌های نظری هستیم که در درون و خارج از قوه، مبارزه با اعم مفاسد را شامل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه همیشه با مطرح شدن بحث مبارزه با فساد شاهد حاشیه سازی هستیم، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در حواشی وارد نشد، مسائل موجود در قوه قضائیه را به امور سیاسی و جریانی مرتبط نکرد بلکه بدون غرض به مقابله با مفسدان پرداخت.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز با بیان اینکه مردم قدردان اقدامات آیت الله رئیسی هستند، تصریح کرد: از ریاست و کارکنان قوه قضائیه انتظار است که به مقابله با فساد عمق بخشند و پاکسازی را از درون آغاز کنند تا همگان در قوه قضاییه احساس کرامت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به سخنان آیت الله رئیسی مبنی بر اینکه همگان باید احساس کرامت کنند، ادامه داد: متهم، شاکی و قاضی باید کرامت داشته باشند ضمن اینکه از ریاست قوه قضاییه انتظار داریم اگر احیانا در گذشته اشتباهی در بحث انتصابات، قوانین و مقررات مربوط به قوه وجود داشت، ورود و اصلاح کند.

وی با بیان اینکه به روند طولانی شدن رسیدگی به شکایات باید توجه ویژه‌ای شود، اضافه کرد: بخش پژوهش قوه قضاییه در رابطه با قوانین دست و پا گیری که سبب می‌شود رسیدگی به یک پرونده چند سال طول بکشد، ورود کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در زمینه اصلاح و پالایش قوانین دست و پا گیر کمتر از سوی قوه قضاییه وروده شده است، گفت: دولت و سازمان برنامه و بودجه کمک و نیرو‌های متخصص برای قوه قضاییه تأمین کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات