۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۵۶۰۳۵
کردستان | معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران:

عمل نکردن نمایندگان به وعده‌ها زمینه‌ساز بی‌اعتمادی می‌شود

عمل نکردن نمایندگان به وعده‌ها زمینه‌ساز بی‌اعتمادی می‌شود
معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران گفت: نمایندگان به وعده‌های خود عمل کنند، زیرا عمل نکردن به وعده‌ها می‌تواند زمینه‌ساز بی‌اعتمادی مردم به مجلس و کاهش مشارکت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سید جمال حسینی امروز در نشست با معاونین مدرسه علمیه کامیاران بیان کرد: نقش پارلمان ها در کشورهای جهان بسیار مهم و حیاتی است و معمولا این قدرت چانه زنی نمایندگان  است که بسترهای توسعه را فراهم می آورند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: در ایران اسلامی نیز شاهد وجود پارلمان به معنای واقعی کلمه هستیم. نمایندگان مجلس توسط مردم به صورت آزادانه و در محیط و فضایی کاملا سالم و نیز در یک رقابت کاملا سالم انتخاب می شوند و به بهارستان راه پیدا می کنند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: لذا اعتماد جامعه به وکلای خود در جامعه اسلامی نباید هرگز بدون جواب بماند و خدایی ناکرده نمایندگان نباید بعد از انتخاب شدن، خود را از جامعه و مردم دور کنند که این را باید خیانت در آراء مردم دانست.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان زعیم جامعه اسلامی به خوبی شرایط حال و آینده کشور را درک می کنند لذا همیشه دیده ایم که سخنان، فرمایشات و منویات معظم له تعبیرات خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اقتصاد دو مطالبه مهم رهبر انقلاب از مجلسی‌ها است، بیان داشت: امام خامنه ای در سخنانی که به مناسبت بازگشایی و شروع به کار مجلس یازدهم ایراد فرمودند موارد بسیار مهمی را بیان کردند که مهمترین این خواسته ها مطالبات فرهنگی و اقتصاد بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانات به صراحت از نمایندگان مجلس یازدهم خواستند که بسترهای توسعه فرهنگی در کشور را مهیا سازند، لذا نمایندگان برای ایجاد یک مجلس پویا، مطالبه گر و انقلابی باید منویات معظم له را نصب العین خود قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از سوی دیگر در کلام حضرت امام خامنه ای به خوبی هویدا بود که آراء مردم بسیار مهم و نوعی امانت در دست نمایندگان می باشد، لذا نمایندگان باید به وعده های خود عمل کنند، زیرا عمل نکردن به وعده های انتخاباتی خود، می تواند زمینه ساز بی اعتمادی مردم به مجلس و خدایی ناکرده کاهش مشارکت در انتخابات شود.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود گفت: به فرموده امام خمینی «مجلس در رأس امور است» که این جمله نشان می دهد مجلس مکانی مقدس و کلیدی در نظام اسلامی است، بنابراین کشور اکنون به مجلسی مردمی، انقلابی نیازمند است./1401/پ210/ف

ارسال نظرات