۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۵۶۱۱۱
وزیر دفاع:

ایمان و مقاومت نیروهای تحریم‌ها را بی‌اثر کرد

ایمان و مقاومت نیروهای تحریم‌ها را بی‌اثر کرد
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تحریم‌ها مانع خودکفایی و پیشرفت نیروهای مسلح نشده است، گفت: مجاهدت نیروهای مسلح، تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ظهر امروز در آیین رونمایی از سه فروند هواپیمای تمام ایرانی کوثر، با بیان اینکه خلبانان با اتکا به تجربه دفاع مقدس شجاعت و توانمندی بی نظیری دارند، گفت: وجود چنین سرمایه‌های ارزشمندی موجب شده است تا ایران اسلامی به خود ببالد.

امیرسرتیپ حاتمی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های دفاعی با بهره گیری از نیروهای نخبه متعهد و توانمند کشور، اظهار کرد: دشمنان از خلبانان غیور و شجاع و نیروهای مسلح توانمندی که شجاعانه با تکیه بر قدرت الهی در عرصه‌های مختلف حماسه آفرینی می‌کنند در وحشت و هراس است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نخستین جت پیشرفته کوثر در سال 97 رونمایی و تحویل نیروی هوایی شد، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم 3 فروند دیگر از این جنگنده به نیروی هوایی تحویل داده شده است، همه امکانات ساخت سامانه‌های مختلف کشور فراهم شده است و همکاری شرکت‌های دانش بنیان متعدد با نیروهای مسلح نوید تولید تجهیزات دفاعی پیشرفته هوایی بیشتری را می‌دهد.

وی از استاندارد بالای تجهیزات تولید شده هوایی و فضایی خبرداد و تصریح کرد: دشمنان باید بدانند نه تنها 40 سال تحریم‌های آنها برای جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور و عدم استفاده از امکانات و توانمندی‌ها ناکام بوده است بلکه امروز از تمام امکانات استفاده می‌کنیم و به همین دلیل است که دشمنان در تلاش برای جلوگیری از صادرات کشور هستند اما قطعا در این خصوص هم شکست خواهند خورد.

امیرسرتیپ حاتمی با بیان اینکه نقطه اتکای نظام مقدس اسلامی فراتر از تسلیحات و تجهیزات دفاعی است، اظهار کرد: نیروهای مؤمن، متعهد، متخصص، انقلابی و مجاهدی که در نیروهای مسلح مشغول به خدمت هستند با الگو برداری از ائمه معصومین(ع) تحت ولایت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای توانسته‌اند با مقاومت، پیشرفت و دستیابی به خودکفایی در عرصه‌های مختلف دفاعی تحریم‌های دشمنان را بی اثر نمایند و ضربه مهلکی به هیمنه نظام پوشالی استکبار وارد کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از زمانی که کشورهای خارجی به توسعه و پیشرفت صنایع دفاعی کشور نه گفتند، حرکت پرشتاب خود را با قوت در پیش گرفت، گفت: تحریم‌ها باعث شکوفایی و پیشرفتی درون‌زا در مجموعه نیروهای مسلح شده است و دستاوردهای بسیاری را برای صنایع دفاعی کشور به دنبال داشته است.

وی در ادامه افزود: صنعت دفاعی کشور به رشد و بالندگی چشمگیری رسیده است و می تواند نیاز سایر بخش‌های کشور برای تولید قطعات پیشرفته را با توجه به ظرفیت‌های خود و سرریز دانش دفاعی برطرف کند. دشمنان نباید فراموش کنند که جمهوری اسلامی ایران علیرغم جهل سال تحریم ظالمانه، در حوزه صنایع دفاعی به بالاترین قدرت بازدارندگی رسیده است و ما برای پیشرفت صنایع دفاعی منتظر اجازه مستکبرین نخواهیم بود./1304/پ210/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات