۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۵۶۱۴۴
کرمانشاه| امام جمعه شهرستان پاوه:

دوست و دشمن به عملکرد مثبت آیت الله رئیسی معترفند

دوست و دشمن به عملکرد مثبت آیت الله رئیسی معترفند
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دوست و دشمن به این باور رسیده اند که آیت الله رئیسی در این مدت کوتاه کارهای زیادی در قوه قضائیه انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری در دیدار قضات و کارکنان دادگستری شهرستان پاوه اظهار داشت: ما معتقدیم قانون و تصمیمات دوران جنگ با دوران صلح متفاوت است، اگرچه امروز جنگ نظامی رخ نداده، اما جنگ های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی علیه مملکت ما وجود دارد لذا می‌طلبد قضات هوشیارانه با این قضایا برخورد کرده و کارمندان دادگستری هم سعی کنند دل مردم را به دست آورند چون مردم به دلایل مشکلات معیشتی ناراحت و نگران‌اند.

امام جمعه شهرستان پاوه افزود: در سایه شوم دشمنی دشمنان، وضع اقتصادی و معیشتی مردم ما خیلی نامناسب است و ما مکلف هستیم با این شرایط کنار آمده و با این قضایا بسوزیم و بسازیم و در حد توان به مردم کمک و آن‌ها را حفظ کنیم.

این عالم اهل سنت در ادامه به حدیث «رَحِمَ اللّهُ إمْرَءً عَرَفَ زَمانَهُ وَ حَفِظَ لِسانَهُ وَ استَقامَت طَريقَتُهُ» پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر عزیز ما (ص) می‌فرمایند: «خداوند رحم کند به کسانی که در آینده زمانه شناس هستند و آگاهانه و هشیارانه صحبت می‌کنند و در بیانشان استقامت و استقلال فکر دارند».

ماموستا قادری در ادامه سخنان خود افزود: امروز ضرورت دارد ما در مملکت و به ویژه در مناطق مرزی و حساس، تنها ماده و تبصرۀ قانونی را نبینیم، بلکه بدانیم و آگاه باشیم که در اطرافمان چه می‌گذرد.

وی فاجعه ۷ تیر سال ۶۰ را روز سختی برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: در ۷ تیر سال ۶۰ منافقین کوردل دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند و دکتر بهشتی و ۷۲ تن از مسوولان مملکت ازجمله ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس و چند تن از وزرا و جمعی از شورای عالی قضایی به شهادت رسیدند.

ماموستا قادری گفت: لطف خداوند و برخورد حکیمانۀ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) مردم را با نظام آشتی داد و قوت بخشید و گرنه به این زودی آرامش برقرار نمی‌شد زیرا هر سه قوه ضربه دیده بودند.

امام‌ جمعه پاوه با اشاره‌ای کوتاه به وضعیت قوۀ قضائیه بعد از حضور آیت‌الله رئیسی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی از بدو ورودشان به دستگاه قضا الحق دارد کار می‌کند و دوست و دشمن اگر اقرار هم نکنند به این باور رسیده‌اند که ایشان کارهای زیادی در این مدت کوتاه انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه با دستگیری و محاکمه آقای طبری و کشته شدن قاضی منصوری یک جریان پشت پرده در داخل و خارج در حال فعالیت مخربانه هستند که باید در تشکیلات قوۀ قضائیه یک دگرگونی و تحول ایجاد شود و این امر می‌طلبد ما خیلی هوشیار باشیم.

ماموستا قادری با بیان اینکه نظر و تئوری مخالفان اصلاح نیست بلکه درصدد تخریب و تحقیر افرادند ادامه داد: به همین خاطر است که می‌بینیم تمامی شبکه‌ها برنامه هایشان را روی قوه قضائیه متمرکز کرده‌اند؛ ازیک‌طرف می‌خواهند اقدامات مثبت آیت‌الله رئیسی را زیر سؤال ببرند و از طرف دیگر این قوه را به‌عنوان قوه‌ای نه کاشف جرم بلکه صاحب جرم معرفی و جلوه دهند.

وی در ادامه به کم‌لطفی‌های دادگستری استان نسبت به شهرستان پاوه اشاره کرد و گفت: امیدوارم جناب آقای دکتر توسلی زاده که فرد صادقی هستند نسبت به پاوه مقداری تجدیدنظر و سابقه پاوه و کم جرم بودن شهرستان آرامش و امنیت شهرستان و سابقه مردم شریف و زحمات قضات را مدنظر قرار دهند؛ کسانی را که کار می‌کنند تشویق و کسانی را که کار نمی‌کنند دستشان را بگیرند و در جای دیگری به کار مشغول نمایند./1400/د102/ق

ارسال نظرات