۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۵۶۵۱۴
تا به امروز؛

۴۰ متوفی کرونایی از سوی طلاب قرارگاه مردمی اندیمشک به خاک سپرده شدند

۴۰ متوفی کرونایی از سوی طلاب قرارگاه مردمی اندیمشک به خاک سپرده شدند
حجت الاسلام آذرافروز گفت: ۴۰ فوتی کرونایی در اندیمشک از سوی طلاب و روحانیون قرارگاه مردمی حوزوی شهرستان به صورت شرعی غسل، کفن و تدفین شدند.
حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله سفیران هدایت شمال خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راه اندازی کمیته مسائل شرعی در زمینه غسل و دفن اموات کرونایی اظهار داشت: این کمیته از سوی قرارگاه مردمی حوزوی اندیمشک به فعالیت می‌پردازد و تا به امروز (۱۰ تیرماه) ۴۰ فوتی کرونایی در شهرستان از سوی طلاب و روحانیون قرارگاه بصورت شرعی غسل، کفن و تدفین شد.

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله سفیران هدایت شمال خوزستان با اشاره به انسجام موجود سراسر استان در زمینه تکریم اموات کرونایی عنوان داشت: خیال مردم شهرستان راحت باشد که هیچ متوفایی بدون اجرای مسائل شرعی به خاک سپرده نمی‌شود، غسل و کفن اموات کرونایی در هوای گرم استان، بسیار طاقت فرسا است، چه بسا می‌توان جانفشانی‌های طلاب و روحانیت را جمع آوری و به یک اثر هنری تبدیل کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه خدمتگزاری به دین عاملی در تشویق طلاب برای اجرای چنین امر خطیری است، تصریح کرد: در ابتدا مشکلاتی وجود داشت، اما به مرور زمان و با همراهی مسؤولان شهرستان مرتفع گردید و هم اکنون ۳۰ طلبه و روحانی و نیروی مردمی داوطلب به غسل و کفن اموات کرونایی می‌پردازند.

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به اینکه طلاب با حضورشان اجازه بر زمین ماندن حکم الهی را ندادند، اضافه کرد: روحانیت خود را خدمتگزار مردم و دین می‌داند، چه بسیار متوفیانی بودند که خانواده هایشان جرأت نزدیک شدن به آن‌ها را نداشتند، اما طلاب، جهادی وار به امر غسل و کفن و دفن پرداختند.

وی با بیان اینکه غسل و کفن اموات کرونایی یک فرصت معنوی تربیتی برای طلاب است، بیان داشت: طلاب با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی خواسته شده به غسل و کفن اموات کرونایی می‌پردازند؛ در این زمینه همه امکانات برای طلاب فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله سفیران هدایت شمال خوزستانبا بیان اینکه طلاب دهه هفتادی به غسل و کفن اموات کرونایی می‌پردازند، گفت: این اقدام گویای اهتمام به مسائل دینی می‌باشد و چنین از خودگذشتگی یادآور شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات