۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۵۶۷۰۶

کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی کاشان تشکیل شد

کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی کاشان تشکیل شد
نمکی از تأسیس کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در نخستین جلسه این شورا در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان، گفت: فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعالیت دارند.

وی از تأسیس کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در نخستین جلسه این شورا درسال جاری خبر داد و افزود: تقویت هویت دینی و ملی و ارزش‌های انسانی جامعه و مواجهه فعال و مبتکرانه درسطح شهرستان و استان و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از فرصت‌های فضای مجازی برای مقابله با تهدیدات در این عرصه از جمله اهداف تشکیل کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی کاشان است.

نمکی با اشاره به جنگ فرهنگی در فضای مجازی، گفت: کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان با اختیاراتی که دارد می‌تواند در جهت حاکمیت روحیه جهادی و گسترش تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌ها و نیرو‌های مردمی و تلاش برای همسو شدن دستگاه‌های فرهنگی غیر دولتی در برنامه‌های حوزه فضای مجازی و ساماندهی برنامه‌ها در این حوزه فعالیت کند.

وی ساماندهی تولید محتوا و پیشگیری از بی تأثیری و کم تاثیر کردن محتوای فرهنگی در فضای مجازی، پایش و رصد نظام‌مند و مستمر فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، تحقق بخشیدن به اهداف و سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی کشور استان و شهرستان، تعیین الزامات و توصیه‌های عملیاتی برای توسعه خدمات و کاربرد‌های فضای مجازی متناسب با تقویت ارزش‌های فرهنگی و ایجاد بستر مناسب برای فعالان فضای مجازی در مواجه با جنگ تمام عیار در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های این کمیته برشمرد.

نمکی موضوع کسب و کار‌های مجازی در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی به ویژه در ایام شیوع کرونا، سرمایه اجتماعی در فضای مجازی، اخلاق عمومی در فضای مجازی، حدود زنان و خانواده در فضا مجازی، بهداشت و سلامت و نشاط اجتماعی از طریق فضای مجازی، آسیب‌های فضای مجازی، خشونت، کودک آزاری، زور گیری، طلاق، اعتیاد و مخدر‌های دیجیتالی از کانال‌ها و گروه‌های مجازی و مقابله با جرایم سایبری و رایانه‌ای را به عنوان مهمترین دغدغه‌های اعضای شورای فرهنگ عمومی دانست که نیاز است در این کارگروه به آن پرداخته شود.

وی همچنین تقویت روحیه ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دین و فرهنگ، ارتقاء محتوای مجالس عزاداری و فرهنگ دین داری و مقابله با خرافات و پیرایه‌های دینی و مذهبی نیز از جمله موضوعات و محور‌ها و مسائلی است که می‌تواند در این کارگروه مطرح شود.

به گفته وی گردآوری مجموعه پیشنهادات و طرح‌های عملیاتی و کاربردی از دیگر فعالیت‌های کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: کار گروه پنج نفره فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی کاشان شامل نمایندگان حوزه و دانشگاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات و سپاه هستند که در کنار آن کمیته‌های تخصصی خوراک مناسب حوزه مجازی را فراهم و در اختیار اعضای کارگروه قرار می‌دهند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات