۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۵۸۳۸۱
مدیر حوزه علمیه ایلام:

بسترهای آموزش مجازی در حوزه های علمیه تقویت شود

بسترهای آموزش مجازی در حوزه های علمیه تقویت شود
مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: هیچ کسی نمی تواند پایان کرونا را اعلام کند، لذا باید بسترهای آموزش مجازی را در حوزه های علمیه به معنای واقعی کلمه تقویت و مستحکم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: کرونا و تداوم آن اکثر بخش ها و حوزه های کشور را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است، لذا امیدواریم که این وضعیت هرچه سریعتر تغییر پیدا کند

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: این خسارت ها در بخش نرم افزاری به ویژه در بخش آموزش خسارت های بسیاری در این چندماه به دنبال داشته است، البته اگر از پیش تدابیر خاصی برای چنین مواقعی اندیشیده می شد، هرگز شاهد چنین خسارت هایی با این گستردگی نبودیم.

این استاد حوزه علمیه ایلام بیان کرد: تنها راهی که در این مدت برای جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش دولت می توانست از آن بهره ببرد، فضای مجازی بود که این طرح همانطوری که گفته شد به علت نداشتن بسترهای لازم و کافی، کارآمدی خوبی از خود نشان نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی ادامه داد: با این حال باید بتوانیم این بسترهای موجود در فضای مجازی را تقویت کنیم تا در مواقع اضطراری همانند وضعیت کنونی که شاهد شیوع کرونا در کشور هستیم، آموزش ها در مراکز علمی کشور به مانند حوزه ها و مدارس علمیه دچار وقفه نشود.

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: بنابراین بنده در جلسه شورای اداری حوزه علمیه ایلام نسبت به ایجاد بسترهای کارآمد و کاربردی در فضای مجازی تاکیدات لازم را به همکاران داشتم لذا امیدواریم که این مهم در اولویت دولت الکترونیک قرار بگیرد.

این استاد حوزوی اظهار داشت: هیچ کسی یا سازمانی نمی تواند پایان شیوع کرونا در جهان را اعلام کند، لذا باید قدر این لحظات را بدانیم و بسترهای آموزش مجازی را در حوزه های علمیه به معنای واقعی کلمه تقویت و مستحکم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: البته برخی از مدارس علمیه در سطح استان ایلام بعد از تعطیلی مدارس، آموزش ها را در فضای مجازی ادامه دادند ولی بی شک با وضعیت موجود فضای مجازی در کشور هرگز این روش نمی تواند جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری باشد.

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: بنابراین باید اساتید اهل فن در حوزه اینترنت و فضای مجازی وارد میدان شوند و بسترهای فضای مجازی در کشور را تقویت کنند، زیرا استمرار این وضعیت بی شک صدمات زیادی به آموزش طلاب در مدارس علمیه خواهد زد./1404/ت310/ب1

ارسال نظرات