۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۵۸۸۶۳
با هدف بازیابی نقش مساجد؛

طرح اعتلای مساجد در شهرستان پارسیان درحال اجرا است

طرح اعتلای مساجد در شهرستان پارسیان درحال اجرا است
حجت الاسلام بارانی از ایجاد طرح اعتلای مساجد با هدف بازیابی نقش مساجد خبر داد و گفت: طبق فرمان مقام معظم رهبری طرح اعتلای مساجد در شهرستان پارسیان آغاز شده است.

حجت الاسلام محمد بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، نماز جمعه را قلب تپنده فرهنگی یک جامعه و قرارگاهی مهم در مسئله ایمان و تقوا عنوان کرد و گفت: نماز جمعه یک ظرفیت مهم و اساسی است که جایگاه والایی در نظر ائمه معصومین علیهم السلام دارد و باید بسیار به آن توجه شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه از دیدگاه امام راحل اسلام و انقلاب، یک نهاد سیاسی قلمداد شده است و امام خمینی(ره) در کتب مختلف خود از اهمیت سیاسی نماز بسیار سخن گفته اند. تا جایی که از احیاء نماز جمعه به عنوان تجلی ترکیب اسلام و سیاست یاد می کنند.

امام جمعه پارسیان از ایجاد طرح اعتلای مساجد با هدف بازیابی نقش مساجد خبر داد و گفت: طبق فرمان مقام معظم رهبری طرح اعتلای مساجد را در شهرستان پارسیان آغاز کردیم.

حجت الاسلام بارانی این طرح را در قالب گام های مختلف تصریح کرد و گفت: در گام نخست، تمام مجموعه های فعال در مساجد از جمله امام جماعت، پایگاه های خواهران و برادران و دیگر مجموعه های حساس مساجد مورد تحلیل قرار گرفته و ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: در گام دوم این طرح به شناخت آسیب‌ها و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه پرداخته شد و در گام آخر با توجه به شرایط و بررسی های میدانی متناسب با هر یک از محلات برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین می شود.

امام جمعه پارسیان گفت: در راستای همین طرح قرارگاه مرکزی با محوریت شورای فرهنگی و عمومی در شهرستان پارسیان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام بارانی تاکید کرد: ما باید در راستای اهداف انقلاب و با توجه به اهمیت ویژه نماز جمعه با بهره گیری از گام دوم انقلاب، هدایتگری را بیش از پیش جدی بگیریم و ان شاء الله بتوانیم با رهبری پر قدرت امام خامنه‌ای، راه انقلاب و اسلام را ادامه دهیم و روح پاک امام خمینی و شهدا را از خود راضی نگه داریم و در حل مشکلات مردم قدم های محکم و استوار بر داریم./851/ت310/ب1

ارسال نظرات