۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۹۰۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ملت ایران تاب‌آوری در برابر کرونا را به منصه ظهور رساند

ملت ایران تاب‌آوری در برابر کرونا را به منصه ظهور رساند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از مصادیق بارز تاب‌آوری در برابر مصیبت‌ها، صبر بر مصیبت ویروس ناجوانمرد کرونا است که دنیا را درگیر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست قرارگاه مواسات، ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام محمدباقر (ع)، با اشاره به مظلومیت و غربت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: امام باقر (ع) در شهادت مظلوم بود و بعد شهادت هم مزار مطهرش غریب و بی زائر است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر (ع) که می‌فرماید: «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ فی الدّین وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقدیرِ المَعیشَة»، افزود: جامعه زمانی به کمال و بالندگی دست می‌یابد که سه عنصر اصلی در آن وجود داشته باشد؛ نخست اینکه دین‌داران دین‌شناس باشند، دوم تاب‌آوری در برابر مصیبت‌ها داشته باشند و سوم اینکه در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: بر این اساس انسان مسلمان باید دین خود را بشناسد و با معرفت دین‌داری کند؛ یعنی فقط صرف دین‌دار خالی نباشد بلکه دین‌شناس هم باشد.

وی افزود: پایه‌های اصلی انسان مسلمان و جامعه اسلامی این است که باورهایش را به‌صورت منطقی و مستدل بشناسد و صرف تعبد و تقلید در دین نباشد بلکه تحقیق در دین هم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در تبیین دومین توصیه این امام همام، اظهار کرد: انسان مسلمان زمانی به اوج می‌رسد و رشد می‌کند که در برابر سختی‌ها و مصائبی که در مسیر زندگی برایش پیش می‌آید محکم بوده و تاب‌آوری داشته باشد و بداند که در شدت‌ها و سختی‌ها صبر کلید گشایش است.

وی با اشاره به سومین توصیه امام محمدباقر (ع)، افزود: فرد مسلمان باید برای پیشرفت در کارها و زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد نه اینکه دیمی عمل کند و از کار و برنامه عقب بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مصادیق «الصَّبرُ عَلی النائِبَة» گفت: یکی از مصادیق بارز تاب‌آوری در برابر مصیبت‌ها، صبر بر مصیبت ویروس ناجوانمرد کرونا است که همه جوامع و کشورها را فرا گرفته و راه‌کار اصلی آن تاب‌آوری است.

وی گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «عِنْدَ تَنَاهِی الشِّدَّةِ تَکونُ الْفَرْجَةُ» و تأکید می‌کند هرگاه شدت‌ها به اوج رسید راه‌کارهای برون‌رفت گشایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ملت عزیزمان در دفاع مقدس تاب‌آوری را تجربه کردند و به منصه ظهور رساندند و در برابر کرونا هم با نگاه خاص در همه حوزه‌ها تاب‌آوری خود را به نمایش گذاشته و می‌گذارند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات