۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۵۹۷۹۹
آیت الله نوری همدانی:

مراسم عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

مراسم عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود
حضرت آیت الله نوری همدانی بر برگزاری عزاداری محرم با رعایت دستورات بهداشتی تأکید کرد و گفت: رعایت مسائل بهداشتی مثل فاصله گذاری و زدن ماسك با عزاداری قابل جمع است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات كشور ضمن تشكر از فعالیت های انجام شده این سازمان در مدت اخیر، كارتبلیغی را بسیار مهم توصیف كرد و گفت: حضور طلاب جهادی در سال های اخیر در كنار مردم هنگام حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل و اخیرا هم جریان بیماری كرونا و حضور در بیمارستان و غسل و تدفین این بیماران مهم واثرگذار بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: توقع همین است كه روحانیت در مشكلات كنار مردم باشند و كمك كنند.

وی معرفی صحیح مباحث دینی را توسط رسانه ملی خواستار شد و ضمن انتقاد به بعضی از برنامه های صدا و سیما گفت: باید مباحث دینی از طریق كارشناسان دینی و افراد خبره اهل فن به مردم معرفی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ایام عید غدیر، معرفی بیشتر این روز و اهمیت آن را توسط رسانه و دستگاه های تبلیغی خواستار شد و همچنین عزاداری سیدالشهداء را موضوع مهم و ضروری و اقامه آن را لازم دانست و گفت: همانطور كه امام راحل فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفراست؛ از این رو ما عزاداری را در چارچوب اجرای دستورات مسؤولان متدین و متعهد ستاد كرونا اقامه می‌كنیم.

وی تأکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی مثل فاصله گذاری و زدن ماسك با عزاداری قابل جمع است و متدینین باید برای حفظ سلامتی خود و دیگران به توصیه های متخصصان بهداشت و درمان ملزم باشند و فعالیت در فضای مجازی نیز برای زنده نگه داشتن ایام عاشورا مؤثر خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان از زحمات حجت الاسلام قمی  در سازمان تبلیغات اسلامی تشكر كرد و همچنین در ابتدای این دیدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی گزارشی از عملكرد این سازمان ارائه كرد./998/د101/ق

ارسال نظرات