۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۴۶۹
مدیر حوزه علمیه خواهران همدان:

ترویج فرهنگ مواسات و همدلی وظیفه مبلغان است

ترویج فرهنگ مواسات و همدلی وظیفه مبلغان است
همدان - مدیر حوزه خواهران استان همدان گفت: نهادینه سازی فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه از وظایف مبلغان، مسئولان فرهنگی و مدیران عرصه جهادی است.

ام کلثوم امیدی؛ مدیر حوزه علمیه خواهران همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران استان همدان درپی لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری از همان آغاز طرح رزمایش همدلی و مواسات فعالیتهای خود را آغاز کردند و دوشادوش دیگر ارگان های دولتی و مردمی به یاری مردم آسیب دیده شتافتند.

وی ادامه داد: این روزها کمک‌ها و ایثارگری‌های مردم به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا شکل منسجم‌تر و نظامندتری به خود گرفته و در قالب یک رزمایش به نام مواسات و همدلی مؤمنانه صورت می‌گیرد و نهادینه سازی فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه از وظایف مبلغین، مسئولان فرهنگی و مدیران عرصه جهادی است.

امیدی در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته برای رزمایش کمک های مومنانه در حوزه های علمیه خواهران، بیان داشت: کمک های مومنانه حوزه های علمیه خواهران در قالب ها و شکل های متفاوتی صورت می گیرد. از همدلی با بیماران کرونایی گرفته تا تهیه مواد غذایی و رسیدگی به خانواده های آسیب دیده و نیز غسل اموات کرونایی.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های معیشتی مستمر، در مدارس با کمک اساتید، خیرین و طلاب جهادگر توانسته ایم در ایام جاری به فعالیت‌های جهادی خود در خصوص تهیه و توزیع ماسک، پخت غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان مناطق محروم در چندین مرحله، تهیه پک های غذایی، تهیه شیرخشک برای نوزادان خانواده های بی بضاعت و کمک‌های نقدی به خانواده های نیازمند ادامه دهد.

مدر حوزه علمیه خواهران همدان در خصوص بحث حضور طلاب در کنار کادر درمان و همیاری آن ها، گفت: طلاب حوزه های علمیه در سراسر استان به صورت کاملا جهادی و خودجوش در حال کمک به کادر درمان و همیاری و همکاری با آنان هستند.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مدافعان سلامت و کسانی که طی این مدت جهادگرانه تلاش کردند، ابراز داشت: ان شاء الله به زودی شاهد رفع این بلای عظیمی که دامنگیر بشریت شده، باشیم و چشمانمان منور به نور جمال حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا شود./1403/ت210/ب1

ارسال نظرات