۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۶۶۱۷۳۴
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

مرحوم حسینیان بدون ملاحظه به وظیفه خود نسبت به انقلاب عمل می‌کرد

مرحوم حسینیان بدون ملاحظه به وظیفه خود نسبت به انقلاب عمل می‌کرد
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم حسینیان فردی ولایتمدار توصیف کرد و گفت: مرحوم حسینیان بدون ملاحظه کاری به وظیفه خود نسبت به انقلاب عمل می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره شخصیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفت:  مرحوم حسینیان را از دوران نوجوانی و جوانی می شناسم، وی فردی با تلاش، فعال و دارای روحیه انقلابی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان کرد: وی چندین سال قبل از انقلاب در مدرسه حقانی درس طلبگی را شروع کرد و در آن زمان طلابی که فعال و انقلابی بودند توسط ساواک مورد ضرب و شتم قرار می‎گرفتند.

وی به خاطره ای از دستگیری مرحوم حسینیان توسط ساواک اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب، طلاب انقلابی در مدرسه فیضیه در موافقت با امام خمینی(ره) و علیه رژیم شاهنشاهی شعار می‎دادند و  مرحوم حسینیان در این قضایا دستگیر شد؛ در آن زمان رییس شهربانی قم به طلاب و امام توهین کرد و مرحوم حسنیان فریاد ‎زد: ساکت شو؛ که در آن قضیه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی، مرحوم حسینیان را از فعالان انقلاب، شجاع و نترس توصیف کرد و گفت: برخلاف برخی طلاب که مصلحت اندیشی و ملاحظه کاری در برخی مسائل  دارند،  وی بدون هیچ واهمه و ترسی به تشخیص خود به درستی انجام وظیفه می کرد و زمانی که انقلاب به پیروزی رسید،  آیت الله شهید قدوسی از وی در امر قضا دعوت کرد و وی همراه آیت الله محمدی گیلانی به امر قضا ورود کرد.

وی با اشاره به خاطره ای از مرحوم حسینیان گفت: بنده با وی جلسه ای داشتم، وی از انحراف برخی دوستانش ابراز نگرانی می‎کرد و می‎گفت: برخی افراد را نسبت به امام و انقلاب بدبین می‎کنند و آنها جزء گروه مجاهدین مخلق و منافقان شده اند و این مرحوم همیشه از خدا درخواست می کرد که در راه مستقیم باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه دو دوره با این مرحوم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم، گفت: همواره حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در مجلس، مواضع روشن و صریحی داشت، وی به خوبی اهداف غرب و استکبار جهانی را به درستی شناخته بود و در مقابل آنها ایستادگی می‎کرد و برخلاف برخی مسؤولان و نمایندگان به برجام و غرب امید نبسته بود و مواضع صریح و شفافی در مخالفت برجام گرفت.

وی با اشاره به ماجرای استعفای حجت الاسلام و المسلمین حسینیان از نمایندگی مجلس گفت: در برهه ای در مجلس، بسیار روی وی فشار بود؛ از این رو متن استعفانامه خود را نوشت اما به توجه به توصیه برخی بزرگان از این کار منصرف شد.

 وی مرحوم حسینیان را فردی ولایتمدار توصیف کرد و گفت: وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب می‎دانست و وی در سالیان اخیر نوشتن، ترجمه و تفسیر قرآن را آغاز کرده بود./998/ت302/ق

ارسال نظرات