۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۷۷۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

نقش مهم والدین در تربیت دینی فرزندان

نقش مهم والدین در تربیت دینی فرزندان
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: مسأله تربیت فرزند و تربیت نسل آینده بسیار مهم است، والدین در تربیت دینی و صحیح فرزندان نقش و وظیفه بسیار مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجدالمحمود اصفهان، با اشاره به آیه 124 سوره بقره، گفت: حضرت ابراهیم(ع) به چندین امتحان مورد امتحان الهی قرار گرفتند، ایشان در همه این امتحانات موفق و پیروز شد، یعنی آنچه حق بود را به جا آورد و به تعبیر قرآن کریم کلمات را تمام کرد.

وی مقام امامت را پاداش حضرت ابراهیم پس از سربلندی در امتحانات الهی برشمرد و افزود: بنابر آیات قرآن کریم زمانی که حضرت ابراهیم از به امامت رسیدن فرزندان خود سؤال کردند به ایشان خطاب شد عهد ما به ظالمین نمی‌رسد، یعنی ظلم هایی ولو در حق خود از سوی فرزندان حضرت ابراهیم صورت گرفته است.

برای تقرب به خداوند باید تلاش کرد

آیت الله مهدوی با بیان اینکه هیچکس به هیچ مقامی نخواهد رسید مگر با اختیار خود کاری انجام دهد، اظهار کرد: اینکه حضرت ابراهیم به مقام امامت می‌رسد، به دلیل این است که تلاش کرده است، در تقرب به خداوند باید تلاش کنیم کسی بدون تلاش به مقام تقرب نخواهد رسید و حتی چهارده معصوم(ع) هم با بندگی کردن تقرب یافته‌اند، تقرب خدا بستگی به عبدالله بودن انسان دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، عبدالله بودن را عامل تعالی انسان توصیف کرد و گفت: در سوره اسراء ضمن نقل داستان طی الأرض و معراج پیامبر اکرم(ص) قرآن کریم می‌فرماید ایشان عبد خداوند بوده است و این یعنی اگر کسی عبدالله شود خداوند به او توجه خاص خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه چیز بستگی به عبودیت دارد و باید کیفیت عبودیت خود را بالا ببریم، تصریح کرد: در امتحانات الهی نباید دچار نگرانی و ناراحتی شویم، پیروزی در امتحان همه زحمت‌ها و سختی‌ها گذشته را از یاد ما خواهد برد، اگر امروز در این دنیا تلاش کنیم و سختی بکشیم در آخرت همه اینها از یاد ما خواهد رفت چرا که مزد زحمت‌های خود را خواهیم گرفت.

پاداش تلاش ما ده‌ها برابر خواهد بود

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: متناسب با حرکت و تلاش ما به ما پاداش داده خواهد شد و این صریح آیات قرآن کریم است، خداوند متعال می‌فرماید یک عمل صالح شما مانند دانه گندمی خواهد بود که هفتاد برابر پاداش دارد، یعنی پاداش الهی مطابق میزان اعمال ما نیست بلکه چندین برابر خواهد بود و به همین جهت است که ما باید در دنیا برای تقرب الهی تلاش کنیم.

آیت الله مهدوی تربیت نسل آینده را یک وظیفه مهم برشمرد و اظهار کرد: مسأله تربیت فرزند و تربیت نسل آینده بسیار مهم است، والدین در تربیت دینی و صحیح فرزندان نقش و وظیفه بسیار مهمی دارند، حضور فرزندان در کنار والدین در جلسات دینی و استفاده از علما و صاحب نظران دینی و ایجاد شرایط تشویقی برای حضور آنها در چنین مراسماتی بسیار سازنده است.

مردم نقشی در تعیین امام ندارند

وی با اشاره به اهمیت مسأله امامت، عنوان کرد: کسی که حتی یک معصیت داشته باشد به مقام امامت نخواهد رسید، در همین نکته می‌فهمیم سه نفری که پس از پیامبر اکرم(ص) ادعای خلافت کردند دچار اشتباه شده اند، به اقرار اهل تسنن این سه نفر ابتدا مشرک بودند و بعدا اسلام آوردند، بنابر قرآن کریم شرک یک ظلم بزرگ است و امامت به ظالمین نخواهد رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با مشورت افراد نمی‌توان برای کسی مقام امامت تعیین کرد، گفت: خداوند افراد را به مقام امامت منصوب می‌کند چرا که امامت یک جایگاه الهی است، چنانچه خداوند متعال باید بیان کند چه کسی پیامبر است و مردم در تعیین پیامبر نقشی ندارند، وصی پیامبر نیز باید از جانب خداوند متعال منصوب شود./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات