۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۱۷۸۰
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تشریح کرد؛

ویژگی‌های یاران امام حسین

ویژگی‌های یاران امام حسین
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: انسانی که عشق همراه با معرفت داشته باشد، برای رسیدن به اهل بیت(ع) از دنیا می‌گذرد و این ویژگی یاران امام حسین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته در هیأت فداییان حسین(ع) اصفهان، با بیان اینکه اگر انسان معرفت داشته باشد محبت درستی خواهد داشت، گفت: اگر معرفت داشته باشیم می‌دانیم ائمه اطهار(ع) که به آنها محبت داریم همیشه شاهد و ناظر اعمال ما هستند و به همین دلیل از گناهان اجتناب خواهیم کرد.

اطاعت باید بر مبنای عشق و معرفت باشد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به نقش عشق همراه با معرفت در گذر از دنیا برای رسیدن به اهل بیت(ع) اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) عشق با معرفت داشتند که از همه چیز گذشتند برای فدا شدن در مسیر امام حسین(ع)، همانطور که حضرت قاسم جان دادن برای امام را شیرین‌تر از عسل می‌دیدند.

وی اطاعت را دیگر ویژگی یاران امام حسین(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: اطاعت گاهی بر مبنای زور است گاهی بر مبنای پول گاهی دروغین است و هیچکدام فایده ندارد، اطاعت یاران امام حسین(ع) از ایشان بر مبنای عشق بود، این اطاعت ارزشمند است، اطاعتی که عاشقانه باشد باعث می‌شود انسان از همه چیز خود برای اطاعت از امام و ولی خود بگذرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به جانفشانی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان در عملیات ها خطر می‌کردند در حالی که می‌دانستند ممکن است جانشان را از دست بدهند، اما برای اینکه حرف ولی و رهبر آنها بر زمین نماند و آنچه مأموریت آنها است انجام شود، این خطر را به جان می‌خریدند، این یعنی اطاعت کردن.

تسلیم عارفانه از ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) است

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تسلیم عارفانه را ویژگی یاران امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: همه به امام حسین(ع) گفتند بدون زن و بچه به سمت کوفه برو اما ایشان فرمودند دستور خداوند است که با خانواده به سمت کربلا بروم، همانطور که یاران امام می‌دانستند قرار است شهید شوند اما تسلیم بودند و به میدان رفتند و از یکدیگر برای شهدادت سبقت گرفتند.

وی ادامه داد: کسی که تسلیم باشد از امام و مولای خود سؤال نمی‌کند چرا، تسلیم است و فقط می‌پذیرد و اطاعت می‌کند، همانطور که حضرت ابراهیم(ع) وقتی ندا رسید سر فرزند خود را ببر و او را قربانی کن، ایشان بدون سؤال و بدون تردید در انجام دادن وظیفه خود، این کار را پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه افزود: شهادت و سبقت عاشقانه دیگر ویژگی است که یاران امام حسین(ع) داشتند، آنها زمانی که فهمیدند قرار است شهید شوند ناراحت بودند، اما نه اینکه ناراحت کشته شدن خود باشند بلکه ناراحت بودند چرا تنها یک جان دارند که در راه امام خود فدا کنند، این یعنی شهادت و سبقت عاشقانه داشتن و برخورداری از معرفت./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات