۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۱۷۹۲
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

دولت از فرصت باقی‌مانده برای انجام اقدامات ماندگار بهره گیرد

دولت از فرصت باقی‌مانده برای انجام اقدامات ماندگار بهره گیرد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: یک سال بیشتر به پایان عمر دولت تدبیر و امید باقی نمانده؛ اما دولت باید از همین فرصت برای انجام کارهای ماندگار بهره گیرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: یک سال بیشتر به پایان عمر دولت تدبیر و امید باقی نمانده؛ اما دولت باید از همین فرصت برای انجام کارهای ماندگار بهره گیرد.

وی با بیان اینکه اگر به دولت نقدی صورت می‌گیرد با هدف اصلاح امور و بهبود روندها است، افزود: حوزویان و روحانیان اقدام به بازتاب و انعکاس مطلوب تلاش‌های دولت در سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات ضروری در جهت حل مشکلات مردم می‌کنند؛ اما در این مسیر چنانچه کم‌کاری، فقدان برنامه‌ریزی، ناکارآمدی، ریخت و پاش، انحراف از مسیر انقلاب و... مشاهده شود، با هدف رفع نقیصه اقدام به توصیه‌های دلسوزانه و نقدهای مشفقانه و منصفانه همراه با ارائه راه‌حل می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اولویت و تمرکز اصلی حوزویان در مواجهه با دولت توصیه و تشویق دولتمردان بر حل مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی همچون مقابله با افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها، مهار تورم، مقابله با رکود، بسترسازی برای رونق تولید، تأمین مسکن، بهداشت، اشتغال و... است.

وی تصریح کرد: البته به‌منظور تقویت امید و اعتماد مردم نسبت به تلاش مسؤولان در جهت حل مشکلات موجود، از برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات مثبت دولت در جهت حل مشکلات مردم استقبال کرده و در سخنرانی‌ها به آن ضریب متناسب می‌دهیم.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر مسؤول دولتی بر اساس خطای در تحلیل اقدام به سیاه‌نمایی، خودباختگی و بن‌بست‌نمایی در فرایند اداره کشور کند، تلاش می‌کنیم با بیانی منطقی و مستدل و به دور از عصبانیت و پرخاشگری، افق روشن فراروی نظام اسلامی را تبیین کنیم.

وی افزود: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی‌شان به‌صراحت گفته‌اند: «والله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور که بسیار و بسیار و بسیار پیچیده است، راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شدم. بدانید! برادران و خواهران عزیز، همه برای همه این قفل‌ها واقعاً کلید وجود دارد.» بنابراین هرگونه بهانه‌جویی درباره فقدان اختیارات و نمی‌گذارند، جایی در اداره کشور ندارد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: علاوه بر آن‌که کاندیداتوری مجدد ایشان برای دولت دوازدهم نشان می‌دهد که هم اختیار دارند و هم از نظر ایشان فضا برای رفع مشکلات مهیا بوده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود در فرصت یک‌ساله باقی‌مانده تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود به کار گرفته و اقدامات ماندگاری را برای ملت و کشور انجام دهند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات