۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۷۹۷
امام جمعه موقت کاشان:

حق الناس توفیق جهاد در راه خدا و شهادت را از انسان می‌گیرد

حق الناس توفیق جهاد در راه خدا و شهادت را از انسان می‌گیرد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار اهمیت دادن به حق الناس را از جهاد در راه خدا مهم‌تر دانست و گفت: در کربلا آنهایی که حق الناس برعهده داشتند توفیق شهادت از آن‌ها گرفته شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز چهارشنبه در پنجمین روز از ماه محرم در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: امام حسین مظهر واسعه رحمت الهی است.

وی صداقت با یاران را یکی از رفتار‌های امر به معروف امام حسین (ع) دانست و افزود: امام حسین (ع) از همان ابتدا همه مشکلات و سختی‌های مبارزه با کفار و شهادت درمیدان مبارزه را برای یاران خود بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به عبادت و راز و نیاز با خدا خیلی اهمیت می‌داد، گفت: یکی از رفتار‌های امام حسین برای امر به معروف، اقامه نماز جماعت اول وقت و نماز علنی در ظهر عاشورا بود.

امام جمعه موقت کاشان از اهمیت دادن به حق الناس به عنوان یکی دیگر از رفتار‌های امام حسین (ع) در انجام امر به معروف نام برد و افزود: امام حسین (ع) حتی زمینی را که روی آن مبارزه کرد و به شهادت رسید از مالک آن خریداری کرده بود.

وی اهمیت دادن به حق الناس را از مبارزه و جهاد در راه خدا مهم‌تر دانست و ادامه داد: آن‌هایی که حق الناس برعهده داشتند توفیق مبارزه در رکاب امام حسین (ع) و شهادت را از دست دادند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه امام حسین (ع) قبل از مبارزه با دشمن به یاران خود می‌فرماید، اگر کسی حق الناس بر عهده دارد صحنه مبارزه را ترک کند و برود، افزود: این رفتار امام حسین (ع) نیز در راستای امر به معروف بود.

وی همچنین با بیان اینکه امام حسین (ع) از همان ابتدا اهداف خود را برای مردم بیان کرد، گفت: امام حسین (ع) اهداف خود را از قیام با ظلم شفاف بیان کرد و هیچ نقطه تاریک و کوری باقی نگذاشت، به طوریکه حتی دشمن هم از اهداف حضرت با اطلاع بود.

امام جمعه موقت کاشان افزود: امام حسین(ع) هم با گفتارش و هم با روش خود مردم را هدایت کرد و هم پیام خود را از این راه به همه دنیا رسانید./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات