۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۶۱۸۰۲
مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

نگاه حاشیه ای دولت به مقوله فرهنگ

نگاه حاشیه ای دولت به مقوله فرهنگ
سیستان و بلوچستان - حجت الاسلام عزیزی با اشاره به نگاه غلط دولت به مقوله فرهنگ، گفت: دولت فرهنگ را به مثابه یک حاشیه و یک پسوند انگاشته است.

حجت الاسلام عزیزی مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در عرصه های مختلف اظهار داشت: عملکرد دولت ها مرکبی از اعمال غلط و درست است و باید این دو را در کنار هم دید؛ اما در مجموع به عملکرد دولت کنونی در تمام عرصه ها به خصوص عرصه فرهنگ نمی توان نمره قبولی داد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید بیشتر از اینکه یک دولت فرهنگی باشد، یک دولت سیاسی بود و آدرسی هم این دولت از فرهنگ داشت آدرس غلطی بود و اشتباه رفتن مردم به این دلیل است که دولت­مردان راه را اشتباه می ­روند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نگاه غلط دولت به مقوله فرهنگ افزود: این دولت فرهنگ را به مثابه یک حاشیه و یک پسوند انگاشته است و این در حالی است که رهبر جامعه اسلامی می گویند: «حاضرم جانم را در راه فرهنگ بدهم» و این حاکی از اهمیت فوق العاده فرهنگ است.

وی ابراز نگرانی مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و دلسوزان را نسبت به مقوله فرهنگ و مشکلات آن یادآور شد و گفت: این ابراز نگرانی­ ها همه بیانگر ضعف در عملکرد فرهنگی است و دولت باید نسبت به این دغدغه ها پاسخگو باشد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر گره نزدن اقتصاد کشور به تحولات خارجی بیان داشت: دولت ها باید در هر کاری پیوست فرهنگی آن را لحاظ کنند؛ این که دولت کشور را سال ها معطل برجام، اینستکس و امثال آن کرده به این دلیل است که در آن ها پیوست عاشورا لحاظ نشده است.

وی در پایان با ضروری دانستن عملیاتی شدن اینترنت ملی افزود: یکی از نتایج راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شفافیت است و چه بسا علت سهل­ انگاری برخی مسؤولان در راه اندازی اینترنت ملی نگرانی از همین شفافیت باشد./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات