۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۶۱۸۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مسؤوولیت‌پذیری و پاسخگویی اقتصادی رویکرد دولت در سال پایانی باشد

مسؤوولیت‌پذیری و پاسخگویی اقتصادی رویکرد دولت در سال پایانی باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: در سال پایانی مسؤوولیت‌پذیری و پاسخگویی دولت را خواستار بوده و انتظار داریم دولت درزمینهٔ اقتصاد اقدامات ماندگاری انجام دهد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت، توصیه‌هایی به خطبا و مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان در رابطه با نحوه تعامل و نقد عملکرد دولت پرداخت.

وی افزود: نقدی می‌تواند مؤثر و کارآمد باشد که بتواند برای نظام تولید سرمایه اجتماعی کند؛ زیرا مخاطب ما فقط نیروهای انقلاب نیستند بلکه همه اقشار مختلف، مخاطب ما هستند؛ ازاین‌رو در سخنرانی‌ها و نقدها باید حرمت و جایگاه رئیس‌جمهور حفظ شده و هیچ اثر و ردپایی از اهانت به رئیس‌جمهور و وزرا نباشد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: باید به این نکته توجه شود که روحانیان و مبلغان درصدد کمک و همراهی به دولت برای برطرف کردن مشکلات هستند و به‌هیچ‌وجه در جایگاه تسویه‌حساب سیاسی و رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی نیستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نقد و مطالبه‌گری روحانیان منحصر به دولت نیست؛ بلکه این فضا را نسبت به قوا و نهادهای دیگر همچون مجلس و قوه قضاییه و صداوسیما هم تعمیم داده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: نقدی که محصول آن ناامیدی نسبت به اصلاح امور، گسست اجتماعی، بی‌اعتمادی به مسؤولان دولتی و مشروعیت‌زدایی و سلب اعتبار از دولت باشد، نقد نیست بلکه نمادی از سیاه‌نمایی است؛ ازاین‌رو باید از آن اجتناب شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان و مبلغان در سال پایانی مسؤوولیت‌پذیری و پاسخگویی دولت را با اولویت‌دهی لازم، معطوف به حوزه‌های اقتصادی کرده و انتظار دارند دولت در این زمینه اقدامات ماندگاری انجام دهد.

وی ادامه داد: البته در فضای سیاسی کشور نباید اجازه پژواک به کلیدواژه «نمی‌گذارند» از سوی دولت بدهیم؛ زیرا برخی را این خوشایند است که با فرافکنی، مشکلات را گردن این و آن بیندازند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ما روحانیان باید قانون‌گریزی‌ها و زیاده‌خواهی‌های برخی مسؤولان را با گفتمان قانون‌گرایی نقد کنیم، گفت: درعین‌حال باید به همکاری و مشارکت دولت در طرح‌های مربوط به امنیت ملی در حوزه‌های موشکی، هسته‌ای، منطقه و... در سخنرانی‌ها، ضریب بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خطاب به روحانیان و مبلغان اظهار کرد: جریان معارض و تجدیدنظرطلب درصدد است تصویری واژگونه، عصبی، پرخاشگر، بی‌اخلاق و تخریب‌گر از نیروهای جبهه انقلاب ارائه کند؛ ازاین‌رو باید بکوشیم این تصویر را با ارائه چهره‌ای امین، مهربان، صادق، خادم مردم، فسادستیز، منطقی، هوشمند و حافظ امنیت و منافع ملی در سخنرانی‌ها و مراسم مختلف تصحیح کنیم./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات