۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۶۱۸۴۵
وزیر اسبق مسکن:

درباره «مسکن مهر» به رییس جمهور اطلاعات و آمار غلط می‌دهند

درباره «مسکن مهر» به رییس جمهور اطلاعات و آمار غلط می‌دهند
نیکزاد مسکن مهر برزگترین دستاورد دولت نهم و دهم توصیف کرد و گفت: درباره مسکن مهر به رییس جمهور اطلاعات غلط دادند،سؤال اینجاست که وام مسکن چگونه تأمین اعتبار شده است.

همزمان با هفته دولت، رییس جمهور طی یادداشتی کوتاه در فضای مجازی نوشت: "در حالی که در دولت قبل تنها ۷۷۵ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده؛ در این دولت، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر، تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است. در طی هفت سال در مجموع ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن توسط دولت در کل کشور ساخته شده است."

انتشار این یادداشت کوتاه سبب بحث و بررسی زیادی در فضای مجازی شد، برخی آن را یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید معرفی و برخی نیز در آمارهای ارائه شده تردید کردند.

به همین منظور، خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با علی نیکزاد، نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون عمران مجلس و وزیر سابق مسکن و شهرسازی در دولت دهم، گفت وگوی کوتاهی داشته و به بررسی اجمالی آمارهای ارائه شده از سوی رییس جمهور پرداخت.

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، درباره اقدامات دولت نهم و دهم در بخش مسکن مهر گفت: در دولت نهم و دهم برای نظارت و پشتیبانی در عرضه مسکن، برای افرادی که در جمهوری اسلامی برای خانواده و افراد تحت تکفل، از دولت امکاناتی دریافت نکرده بودند، 4 میلیون و 300 هزار مسکن در شهر و روستا پیش بینی شده بود.

وی بیان کرد: ساخت مسکن مهر اتفاق و دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی بود که در دولت پیشین شروع شد و رییس جمهور پیشین و اعضای دولت نهم و دهم همگام و پشتیبان این فعالیت بودند.

نیکزاد با بیان اینکه بیش از دو میلیون واحد شهر و روستایی تا پایان دولت دهم به اتمام رسید، گفت: بعد از اینکه دولت یازدهم روی کار آمد، عده ای به رییس جمهور در مورد مسکن مهر آمار و اطلاعات غلط دادند و همین موضوع سبب شد قانون مسکن مهر را بررسی و اجرایی نکنند، در این موضوع نیز بازهم آمار و اطلاعات غلط و نادرست به اطلاع وی رسانده شد؛ حال این سؤال وجود دارد که اگر طبق ادعای آقای روحانی چهار و نیم میلیون مسکن ساخته و تحویل مردم داده اند، تسهیلات و وام آن را کدام بانک داده و چگونه تأمین اعتبار شده است؟ /998/ت302/ق

ارسال نظرات