۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۹۲۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

گرانی های سرسام آور امروز نتیجه عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصادی است

گرانی های سرسام آور امروز نتیجه عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصادی است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، عملکرد دولت در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی را ضعیف توصیف کرد و گفت: متأسفانه دولت در هفت سال گذشته به مطالبات رهبری توجهی نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با ضعیف توصیف کردن عملکرد دولت در دو حوزه اقتصادی و فرهنگی گفت: وضعیت و گرانی های شدید در حوزه ارز، سکه، معیشت مردم و گرانی های سرسام آور نتیجه عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان این که نباید همه این مشکلات را به تحریم های دشمن نسبت داد، افزود: بخش مهمی از این مشکلات اقتصادی نتیجه سوء مدیریت ها است و نمی توان به دولت در حوزه اقتصادی نمره خوبی داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه دولت در هفت سال گذشته به مطالبات رهبری توجهی نداشته است، بیان داشت: مسأله اقتصادی مقاومتی و توجه به تولید داخل چیز تازه ای نیست بلکه مقام معظم رهبری چندین سال قبل نسبت به این مسأله مهم تأکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که مقام معظم رهبری ده سال پیش مسأله اقتصاد مقاومتی و در کنار آن توجه به ظرفیت درون زا را مطرح کردند، گفت: اگر دولت به این مسائل مهم توجه می کرد امروز شرایط اقتصادی ما این گونه نبود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر به مسأله اقتصادی مقاومتی و ظرفیت های داخلی توجه می شد امروز خیلی از مشکلات ما رفع می شد، ادامه داد: عدم توجه به این مسائل مهم موجب شد دوباره مقام معظم رهبری به مسؤولان در این باره تذکر دهند.

امام جمعه نوشهر در ادامه سخنان خود پیوند زدن مسائل داخلی کشور به تحولات خارجی را اشتباهی راهبردی توصیف کرد و گفت: اینکه در انتخابات آمریکا چه اتفاقی می افتاد هیچ ارتباطی به ما ندارد و نباید مسؤولان خودشان را سرگرم این مسائل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که دولت از فرصت باقیمانده در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بهره گیرد، بیان داشت: مسؤولان به جای دل بستن به انتخابات آمریکا، در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور گام بردارند.

وی با بیان این که رویکرد آمریکایی ها در چهل سال اخیر فشار، ظلم و تحریم علیه ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: مقامات آمریکا جز ظلم و جنایت در حق ملت ایران عملکرد دیگری نداشته و ندارند و نباید مسائل داخلی را به تحولات خارجی گره زد.

امام جمعه نوشهربا تأکید براین که گره زدن مسائل کشور به برجام یکی از اشتباهات بزرگ مسؤولان کشور بود، تصریح کرد: آقایان به مردم وعده می دادند که با برجام همه مشکلات کشور رفع می شود، اما امروز می بینیم نه تنها مشکلات کشور رفع نشد بلکه بر تحریم ها علیه این ملت نیز افزوده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در پایان افزود: با توجه به بدعهدی ها و جنایت های آمریکا علیه ملت ایران، نباید این تجربه تلخ دوباره تکرار شود./950/ت210/ب1

ارسال نظرات