۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۲۲۶۳
مدیر مدرسه علمیه صالحیه مطرح کرد؛

نقش امام سجاد در تثبیت واقعه کربلا

نقش امام سجاد در تثبیت واقعه کربلا
تهران - رنگرز با بیان اینکه امام سجاد(ع) پاسدار و پیام رسان عاشورا بودند، گفت: امام سجاد(ع) نقش مهمی در تثبیت و به نتیجه رساندن واقعه کربلا داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم، نرگس رنگرز مدیر مدرسه علمیه صالحیه، امروز ظهر به صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: محرم ماه شور و شعور و ماه تجلی عبودیت و بندگی خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه زمین هرگز از حجت الهی خالی نمی شود، ابراز کرد: مبارزه با طاغوت اساس مکتب عاشورا است به همین منظور گفته می شود همه زمین ها کربلا و همه روزها عاشورا است.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه با بیان اینکه کربلا محل رشد و تعالی انبیای الهی بوده است، اظهار داشت: انبیای الهی از آدم تا خاتم بر مظلومیت سید الشهدا(ع) گریستند؛ ماندگاری واقعه عاشورا در طول تاریخ علل و عوامل گوناگونی دارد که یکی از آنان برگزاری مراسمات عزا و گریستن برای مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) است.

رنگرز درباره فضیلت گریه بر امام حسین(ع)، عنوان کرد: گریه بر امام حسین(ع) سرمایه شیعه به شمار می رود، طبق صریح روایات؛ امام حسین(ع) به گریه کنندگان و اقامه کنندگان عزایش نگاه رحمت می اندازد، این نگاه روح انسان را تازه و سبب نورانی شدن قلوب و بخشش گناهان می شود.

وی افزود: روایت است هر سال عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تجدید می شود؛ بنابراین اگر شهرداری تهران هم نخواهد شهر را در ایام محرم سیاهپوش کند کسی نمی تواند این چراغ و آتشی را که در قلوب مومنان برافروخته شده خاموش کند.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه با بیان اینکه عزادرای اباعبدالله الحسین(ع) به جامعه نشاط و پویایی می بخشد، گفت: امام حسین(ع) مصباح و حی است؛ کربلا آموزش شناخت حق و باطل در همه اعصار بوده و انسان می تواند به واسطه شناخت مکتب عاشورا حق را پیدا و از گرفتار شدن در دام شبهات نجات یابد.

رنگرز نصیحت و موعظه پذیری را یکی از پیام های مهم عاشورا برشمرد و عنوان کرد: باید عمق واقعه عاشورا مورد توجه همگان قرار گیرد و همه ابعاد آن برای انسان موعظه و نصیحت باشد.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) پاسدار و پیام رسان عاشورا بودند، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) نقش مهمی در به نتیجه رساندن قیام اباعبدالله الحسین(ع) و تثبیت واقعه عاشورا داشتند، ایشان به همراه عمه گرامیشان در شام و کوفه خطبه‌های آتشین ایراد فرمودند و توانستند چهره واقعی یزید را برملا سازند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات