۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۶۲۲۹۶
حجت الاسلام اسکندری:

تأسی به عاشورا توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

تأسی به عاشورا توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد که امروز راه حسین بن علی(ع) در همان مسیری است که ولایت امر اشاره می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در همایش «رهروان زینبی» که با رعایت پروتکل های بهداشتی در آستان مقدس امامزاده ابواحمد(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام حسین(ع) با قیام خودشان پیام پاکی و طهارت را برای بشریت ارسال کردند و حضرت زینب(س) مروج این پیام بودند.

وی قرائت، تفکر و تدبر در زیارت شریفه وارث را برای همگان به ویژه بانوان جامعه توصیه کرد و ادامه داد: زنان جامعه باید از پاکی و طهارت حضرت زینب کبری(س) الگوبرداری کنند.

حجت الاسلام اسکندری بیان کرد: راه امام حسین(ع) که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با اسارت خودشان آن را ادامه دادند، راه پاکی و طهارت است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) به معنای واقعی خالص بودند و سودایی جز یاری رساندن به امام زمانشان نداشتند، عنوان کرد: امام حسین(ع) اصرار داشتند افرادی ایشان را همراهی کنند که برای خداوند به قیام در برابر ظلم و ستم بنی امیه بپردازند، از همین جهت سعی و تلاش ایشان بر این بود که آنهایی که می مانند و در رکاب ایشان بنای جنگ و مقابله با دشمن را دارند با اخلاص تمام تنها برای خداوند بجنگند و کوچک ترین آلودگی در وجودشان نباشد.

وی با اشاره به اینکه راه امام حسین(ع) را کسانی می توانند ادامه دهند که از پاکی و خلوص نیت برخوردار باشند، اضافه کرد: راه امام حسین(ع) با ناخالصی سازگار نبوده و تبعیت از آن نیز با آلودگی ظاهری و باطنی امکان پذیر نیست؛ پیروان راه اباعبدالله(ع) باید در همه جهات اندیشه ای و فکری و ایمانی پاک باشند، زیرا اگر کسی فکر و اندیشه و نیات ناخالصی داشته باشد نمی تواند در مسیر ایشان گام بردارد.

حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر اینکه افراد جامعه ما باید از لحاظ فکر، اندیشه، ایمان و عمل پاک باشند نسبت به خطرات فضای مجازی هشدار داد و تأکید کرد: امروز دشمن در فضای مجازی شبهات فکری و اندیشه ای ایجاد می کند، از این جهت باید آمادگی داشته باشیم تا بتوانیم در مقابله با این اندیشه های آلوده، اندیشه های پاک و خالص و مطهر را نهادینه سازی کنیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم طهارت فکر و عمل را لازمه تبعیت از راه امام حسین(ع) دانست و افزود: امروز دشمن در پی آن است که چشم، گوش، زبان و اندیشه افراد جامعه ما را آلوده کند، از این رو ما باید به حوادث روزگار به دیده عبرت بنگریم و سخنانی که غیر مستند است را بر زبان جاری نکنیم.

وی با بیان اینکه امروز باید نسبت به تحرکات دشمن بصیرت و آگاهی داشته باشیم، ابراز کرد: کسانی می توانند ادعای رهروی حضرت زینب(س) را داشته باشند که در همه زمینه ها از فکر و اندیشه گرفته تا چشم و گوش و زبانشان پاک باشد.

حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر اینکه امروز ولی فقیه اشاره کننده راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است، گفت: دشمن می خواهد ما را از ولایت و نظام اسلامی دور کرده و با تفرقه افکنی مانع رشد و تعالی انقلاب اسلامی شود، بنابراین باید دانست امروز راه حسین بن علی(ع) در همان مسیری است که ولایت امر اشاره می کند؛ ما باید با بصیرت، آگاهی، وحدت، انسجام و صبر امتحان و آزمایش هایی همچون بیماری منحوس کرونا، محاصره اقتصادی و توطئه های دشمنان را پشت سر گذاشته و از آنها سرافراز بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه شرکت در مجالس اباعبدالله(ع) به منزله تمرین پیروی از راه پاکی، نور، طهارت، وحدت، یکپارچگی و اطاعت از امامت امت است، افزود: اگر ملتی پشت به رهبر خود کند ماندگار نمی شود و همچون کوفیان به منحوس ترین و منفورترین انسان های تاریخ تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه باید با تأسی به عاشورا توطئه های دشمن را خنثی کرده و زمینه ظهور را فراهم آوریم، از برپایی مجالس حسینی با رعایت اصول بهداشتی تقدیر کرد و یادآور شد: مردم ایران امسال نشان دادند که حاضر نیستند بخاطر مشکلات، عزاداری را نادیده بگیرند./841/پ202/ق

ارسال نظرات