۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۵۶۱
حجت الاسلام قطبی خبرداد؛

ایده پردازی فرهنگی و دینی در مرکز ملی و نوآوری خلاقیت اشراق

ایده پردازی فرهنگی و دینی در مرکز ملی و نوآوری خلاقیت اشراق
مدیر مرکز ملی و نوآوری خلاقیت اشراق با بیان اینکه نوآوری سبب توسعه تمدن بشری شده است، گفت: در این مرکز کارگاه تیم ورزی و آموزش ­های اختصاصی برای مهارت ورزی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر مرکز ملی و نوآوری خلاقیت اشراق امروز در نشست خبری مرکز ملی و نوآوری خلاقیت اشراق که در معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، به تبیین اهمیت و ضرورت نوآوری در معارف دینی پرداخت و گفت: بزرگترین و بالاترین سرمایه جوامع بشری به عرصه نوآورانه و خلاقیت اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری سبب پیشرفت و توسعه تمدن بشری شده است، گفت: نسل جوان و نوجوانان کشور ما نیز سرشار از استعداد و خلاقیت های نوین هستند، پارک های فناوری و مراکز رشد شکل گرفته است و میدان علوم اسلامی و نوآوری شکل گرفته است؛ اما تنها ده درصد شرکت ها در اختیار مسؤول فرهنگی رسانه ای، علوم انسانی و اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت در چهار عرصه فناوری، فرهنگی، اجتماعی و فراگیر تقسیم بندی می شود، گفت: متولی عرصه فناوری وزارت علوم کشور است اما در سه عرصه دیگر متولی وجود خاصی ندارد.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق پرداخت و گفت: در این مرکز ایده هایی که اقدام فرهنگی باشد و سودآوری و تاب آوری داشته باشد، پذیرفته خواهد شد یعنی این طرح ها باید بتواند یک دهه مخارج و هزینه های خود را تأمین کند.

حجت الاسلام قطبی با بیان این که در این مرکز ایده ها بر اساس شاخص­‌های سه دال تقسیم بندی خواهد شد، گفت: دهلیز خلاقیت، دالان فناوری و درگاه کسب و کار از شاخص های سه دال هستند.

مدیر مرکز ملی و نوآوری خلاقیت اشراق بیان کرد: در حوزه های علمیه پژوهش ها و تحقیقات به صورت فردی صورت می گیرد؛ در این مرکز کارگاه تیم ورزی و آموزش ­های اختصاصی برای مهارت ورزی شکل می گیرد.

حجت الاسلام قطبی ابراز داشت: جامعه هدف این ایده ها، تنها نباید منحصر به یک منطقه و شهر خاص شود بلکه باید با دید جامعی مخاطبان خود را به جهان اسلامی و جوامع بشری گسترش دهیم.

مدیر مرکز ملی و نوآوری خلاقیت اشراق اظهار کرد: طلاب و پژوهشگران شهرهای کشور می تواند از درگاه این مرکز به صورت مجازی ایده ها و و طرح های نوین خود را ارائه دهند و همچنین در دو استان کشور پارک شهرهای وابسته به این مرکز به وجود آمده است./998/پ202/ق

ارسال نظرات