۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۶۲۶۸۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حوزه علمیه ای که در آن ولایت فقیه و مرگ بر آمریکا نباشد، انقلابی نیست

حوزه علمیه ای که در آن ولایت فقیه و مرگ بر آمریکا نباشد، انقلابی نیست
مازندران - امام جمعه ساری گفت: حوزه علمیه ای که از اسلام سیاسی فاصله بگیرد و دنبال، اسلامی که ولایت فقیه، سیاست، مرگ بر آمریکا در آن نباشد برود، انقلابی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران که در تنکابن برگزار شد به آیه 158 سوره انعام اشاره کرد و با بیان این که ما به دو چیز مأمور هستیم، گفت: نخست باید به مبانی اعتقادی، خدا، انبیاء، رسالت و قرآن ایمان پیدا کنیم و دوم این که در این ایمان کسب خیر کنیم.

وی با بیان این که ایمان بدون نماز، انفاق، جهاد و کار خیر فایده ای نخواهد داشت، افزود: کسب خیر هم بدون ایمان بی فایده است و ایمان بدون کسب خیر و عمل صالح نیز ناقص است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، طلبگی و افتخار سربازی برای حضرت ولیعصر(عج) و کنیزی برای حضرت زهرا(س) را مصداق عالی خیر دانست و ادامه داد: اگر این کار را با هر کار خیر دیگری مقایسه کنیم به طور حتم برتر و بهتر از سایر کارهای خیر است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به تلاش برخی روحانی نماها برای ضربه زدن به جایگاه روحانیت اشاره کرد و گفت: با این توطئه ها جایگاه روحانیت متزلزل نخواهد شد و اعتقاد راسخ داریم طلبگی، حرفه تبلیغ دین، رسالت و مسؤولیت تعلیم، تبلیغ و تربیت دینی بهترین، مقدس و بالاترین حرفه و خدمت ها و هیچ خدمتی بالاتر از این نیست.

امام جمعه ساری همچنین به نقش حوزه های علمیه در جنگ فرهنگی اشاره کرد و با بیان این که حوزه های علمیه در جنگ فرهنگی نقش یک سامانه پدافندی را ایفا می کنند، افزود: این سامانه با بهترین و پیشرفته ترین مجاهدت ها از آسمان فرهنگی، معنویت و اعتقادات دینی جامعه دفاع می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه به هشدارهای چند روز اخیر مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 اشاره کرد و با بیان این که دشمن می خواهد معلمان ما در کلاس آدم هایی را تربیت کنند که همانند خودشان فکر کنند و نوکر و دل باخته آنها باشد، ادامه داد: متأسفانه برخی از مسؤولان بر اجرای این سند تأکید دارند و حتی مخفیانه برخی از آن را نیز اجرایی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که این افت تنها مختص آموزش و پرورش نیست و ممکن است در حوزه علمیه نیز وجود داشته باشد، بیان داشت: اگر حوزه علمیه غیر انقلابی باشد و از ولایت فقیه، انقلاب و اسلام سیاسی فاصله بگیرد و دنبال اسلامی که ولایت فقیه، سیاست و مرگ بر آمریکا نباشد این حوزه علمیه همانند سند 2030 در آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر این که حوزه های علمیه ما باید انقلابی باشند و بمانند تا روح سردار سلیمانی ها و شهدای کشور از آنها راضی باشد، گفت: اگر می خواهیم شهدای دفاع مقدس، امنیت و حرم از ما راضی باشد باید حوزه علمیه در راستای انقلاب حرکت کند./950//210/خ

ارسال نظرات