۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۲۹۴۸
گزارشی از تجمع خودجوش مردم انقلابی قم؛

پاسخی به هتک حرمت‌ها

پاسخی به هتک حرمت‌ها
طلاب و دانشجویان قم در واکنش به سکوت وزارت امور خارجه نسبت به توهین بی‌شرمانه نشریه شارلی ابدو به صورت خودجوش در کنار بیت حضرت امام تجمعی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب، دانشجویان و مردم انقلابی قم امروز در محکومیت اهانت‌های اخیر به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم در جوار بیت امام خمینی(ره) در قم تجمع کردند.

 

آ// گزارش تجمع// پاسخ به هتک حرمت سازمان یافته قرآن و رسول اعظم(ص)

 

حجت الاسلام پناهیان در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: اروپا هم مثل امریکا و اسرائیل است. در این روزها دیدیم حلقات زنجیره شوم توهین به قرآن و پیامبر اسلام، از کتاب آیات شیطانی تا آتش زدن و توهین به قرآن توسط آن کشیش مسیحی و نشریه شارلی ابدو در سال‌های پیش و انتشار مجدد این تصاویر مستهجن، این‌ها حلقات پشت سرهم و توطئه هماهنگ و توأمان امریکا، اسرائیل و اروپای خبیث صهیونیستی است.

وی ادامه داد: چشمانتان را باز کنید! برخی از مسؤولان و روشنفکرنماهایی که در این محرم هم حیا نکردید و به ساحت قدس امام حسین(ع) باز هم جسارت کردید. این اروپا و مدینه فاضله شماست! که قرآن را به آتش می‌کشند و پیامبر اکرم(ص) را هتک می‌کنند. پیامبر اکرم(ص) از قول خدای متعال فرمود«مَنْ أَهَانَ لِي وَلِيّاً فَقَدْ أَرْصَدَ لِمُحَارَبَتِي» هرکس به اولیا من اهانت کند، به جنگ با من برخاسته است؛ و من از اهانت کننده به اولیائم انتقام می‌گیرم! ما بازوان انتقام خدا در این آخر الزمان هستیم.

يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛(توبه: 9) مى‏‌خواهند نور خدا را با سخنان خويش خاموش كنند ولى خداوند نمى‏‌گذارد تا نور خود را كامل كند، هرچند كافران را خوش نيايد.

إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ(مائده: 33) کیفر آنان که با خدا و پیامبرش می‌جنگند، و در زمین به فساد و تباهی می‌کوشند، فقط این است که کشته شوند، یا به دارشان آویزند، یا دست راست و پای چپ‌شان بریده شود، یا از وطن خود تبعیدشان کنند. این برای آنان رسوایی و خواری در دنیاست، و برای آنان در آخرت عذابی بزرگ است.

وَإِذَا عَلِمَ مِنْ آيَاتِنَا شَيْئًا اتَّخَذَهَا هُزُوًا أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ(جاثیه: 9) و هنگامی که به چیزی از آیات ما آگاه می شود، آن را به مسخره گیرد؛ اینانند که برای آنان عذاب خوار کننده‌ای خواهد بود.

 

آ// گزارش تجمع// پاسخ به هتک حرمت سازمان یافته قرآن و رسول اعظم(ص)

 

مسؤول هیأت محبین اهل‌بیت با بیان آیاتی که وعدهٔ عذاب دارند تصریح کرد: 1400 سال است که سخره کنندگان و استهزا کنندگان آیات خدا بوده‌اند؛ اما وعدۀ عذاب الهی قطعی است. پیغمبر فرمود «طوبي لمن ادرك قائم اهل بيتي و هو مقتدٍ به قبل قيامه»(بحارالانوار، ج‏52، ص‏130) خوشا به حال آنان که قبل از قیام مهدی(عج) به او اقتدا می‌کنند. سیدالشهدا(ع) غروب عاشورا چه فرمود؟ «یا وَلَدی یا عَلیّ وَاللهِ لا یَسْکُنُ دَمی حَتّی یَبْعَثَ اللهُ الْمَهدیَّ فَیَقْتُلَ عَلی دَمی مِنَ الْمُنافِقینَ الْکَفَرَةِ الْفَسَقَةِ سَبْعینَ اَلْفاً» (موسوعه کلمات امام حسین ص 371) ای فرزندم، ای علی! به خدا قسم خون من از جوشش نمی‌افتد تا اینکه خدای متعال حضرت مهدی(عج) را برانگیزاند تا انتقام خون مرا از هفتاد هزار نفر از منافقین و فاسقین بگیرد.

وی ادامه داد: چگونه است که امروز امریکا و صهیونسیت زبون، جلوی یک میلیارد و نیم مسلمان و منتقم خون ثارالله این جنایت را می‌کنند؟ آنها قدرت شما را باور نکرده‌اند؛ همان قدرتی که در انقلاب اسلامی 3 ابرقدرت را به خاک مذلت کشاند؛ همان قدرتی که در دفاع مقدس 63 کشور را به خاک کشید؛ همان قدرت، امت اسلام و پیغمبر که در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) 170 کشور را به خاک مذلت کشاند! ای فرانسه و سوئد و نروژ! ای اروپا! ای کشورهای خودفروخته عربی و ای دولت‌های صهیونسیتی! همین قدرت تیر آخر را به تابوت کفر خواهند زد.

حجت الاسلام پناهیان به تشریح جایگاه معنوی و والای شهر مقدس قم پرداخت و عنوان کرد: این شهر خاستگاه انقلاب است که طبق روایات ما در آخر الزمان حجت بر اهل عالم خواهد بود«سَيأتي زَمانٌ تكونُ بَلْدةُ قُمّ و أهلُها حُجّةً على الخلائقِ، و ذلكَ في زمانِ غَيْبَةِ قائمِنا عليه السلام إلى ظُهورِهِ»؛ ای طلاب و دانشجویان بسیجی! ای رزمندگان جبهه معرفت و فدائیان رسول الله! ما به آموزش و پرورشی که درس شهید و شهادت حسین فهمیده را از کتاب‌های درسی حذف می‌کند، اعتماد نداریم! این سخنان، آیات و روایات را سینه به سینه به کودکان، نوجوانان و جوانان ما برسانید.

وی به تربیت نسل جدید در مدارس تأکید و خاطر نشان کرد: امروز به جایی رسیدند که در کتاب درسی عکس قرآن را حذف می‌کنند! از عکس قرآن هم واهمه دارند! اینها می‌ترسند در مدارس ما حسین فهمیده‌ها و شهید سلیمانی‌ها تربیت شوند که به فرماندهی لشکر اسلام برسند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: اینها اشتباه فردی و سلیقه‌ای نیست! اینجا محل ورود قوه قضائیه و قانون قهریه اسلام است؛ اینها اگر می‌توانستند قرآن را به آتش می‌کشیدند. ما از اهل نفاق در همین ایران و همین قم آتش زدن قرآن را دیده‌ایم! امروز چون در موضع ضعف قرار گرفتند مستقیم به خود قرآن حمله می‌کنند.

 

آ// گزارش تجمع// پاسخ به هتک حرمت سازمان یافته قرآن و رسول اعظم(ص)

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این اهانت‌ها به خاطر قدرتی است که امروز اسلام پیدا کرده است و از نفوذی که اسلام، قرآن و پیامبر اکرم در قلب اروپا، امریکا و جای جای جهان پیدا کرده است می‌ترسند. نه فقط فرانسه، سوئد و نروژ و نشریه شارلی ابدو باید از قدرت اسلام بترسند، بلکه نفوذی‌های داخلی که حرمت حفظ نمی‌کنند و بستر را برای حرمت شکنی قرآن فراهم می‌کنند باید از قهر ملت قرآن بترسند.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: کربلای امام حسین(ع) با یک کلام پیغمبر به پا شد؛ «إنّ رسول‌اللّه صلی الله علیه و آله قال: من رأى سلطانا جائرا مستحلّا لحرم اللّه؛ ناكثا لعهد اللّه؛ مخالفا لسنّة رسول اللّه؛ يعمل في عباد اللّه بالإثم و العدوان فلم يغيّر عليه بفعل و لا قول، كان حقّا على اللّه أن يدخله مدخله» هرکسی در هر زمان و هر سرزمینی حاکمیت باطل و طاغوت ببیند که حلال خدا را حرام می‌کند، عهد خدا را در مدیریت بر خلائق شکسته است، برای او ملاک و معیار قوانین غیر از قانون خدا است (یونیسف، یونسکو و کدخدای دروغین جهان) عملا کاری انجام ندهد خدا او را هم در جمع همان سلاطین وارد می‌کند.

 

آ// گزارش تجمع// پاسخ به هتک حرمت سازمان یافته قرآن و رسول اعظم(ص)

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به جلسه اخیر مجمع محققین و مدرسین خطاب به آنها هشدار داد: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه، چشمتان را باز کنید! مگر امام حسین(ع) نفرمود «إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی»؛ آقای به اصطلاح اندیشمند شما در عزای حسینی و مجلس امام حسین چرا باید سخنرانی کند و بگوید مبارزه و قیام نبوده و صرفاً فرار از بیعت با یزید بوده است! مگر امام حسین(ع) نفرمود «لا أُفِرُّ فِرارَ العَبيدِ»؟! امام حسین(ع) حرکت کرد از مدینه به مکه و از مکه به کوفه برای فرار یا برای قیام؟! به مسلم دستور داد که 18000 رزمنده آماده کند برای فرار یا برای قیام؟

این واعظ کشوری تصریح کرد: زمینه ساز و جبهه ساز این حرکت شوم جبهه کفر و توهین به اسلام و قرآن، جریان نفاق از همین قم است! اینها را بشناسید که در عاشورای حسینی می‌گویند که حسین ذلیل بود و از بیعت فرار می‌کرد و در این راه کشته شد! این یعنی شکستن حرمت سیدالشهدا و نادیده گرفتن حق رسول الله.

وی افزود: اگر نمی‌دانید بدانید! این شهر قم، شهر حسین و حجت آخرالزمان است! این فریاد 213 هزار شهید دفاع مقدس و یک میلیارد و نیم مسلمان است! ما سر سازش با صهیونیست و استکبار را نداریم! ما علاوه بر گرفتن انتقام خون شهیدان‌مان از جبهه کفر و استکبار جهانی، انتقام این جنایت‌ها را از شما خواهیم گرفت که خدا به ما آموخت اگر به ولی من توهین کنند به جنگ با من برخاسته‌اند و از آنها انتقام خواهم گرفت. اینها با این جنگ تمام عیار بیولوژیک و نشر ویروس کرونا فکر کرده‌اند که می‌توانند حماسه اربعین را خاموش کنند؟!

 

آ// گزارش تجمع// پاسخ به هتک حرمت سازمان یافته قرآن و رسول اعظم(ص)

 

حجت الاسلام پناهیان خطاب به مسؤولان وزارت امور خارجه گفت: مگر در اصل 110 قانون اساسی نیامده است که سیاست‌های کلان را باید ولی فقیه تبیین کند؟ بیانات امام و رهبر معظم انقلاب را در زمینه این توهین‌ها بخوانید. این چه جوابی بود که شما دادید نسبت به آتش زدن قرآن و توهین به رسول الله(ص)؟ تمام مستمسک شما این بود که آزادی ادیان در قوانین بین المللی آمده و ما آزاد هستیم که قرآن داشته باشیم؟ این همۀ دریافت شما از اسلام و قرآن بود که بشریت را نجات خواهد داد؟ «ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله»؛ البته ما از این دولت انتظار نداریم؛ اما این جایگاه امانت شهدا و امانت پیامبر اعظم است. به نصّ قرآن نگاه کنید و محکم و کوبنده جواب دهید.

وی تصریح کرد: تجمع کنندگان در این تجمع ضمن محکومیت این اقدامات شنیع، و انتقاد از موضع گیری ضعیف وزارت امور خارجه، اقدام سریع و قاطع این وزارتخانه در احضار یا اخراج سفرای کشورهای فرانسه، نروژ و سوئد را خواستار شدند. حضرت امام(ره) این آیه قرآن را سال 30 خواندند «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى»؛ این امام روزی که انقلاب کرد یک نفر بود، اما خدا نصرتش کرد؛ چون قیامش قیام محمدی بود! جوان‌ها اینها را انتقال بدهید. در خیلی از دروس حوزه به این مسائل پرداخته نمی‌شود.

مسؤول هیأت محبین اهل‌بیت بیان داشت: در اثر توهین به رسول الله، ملت‌های مسلمان به پا خاستند. از امروز جوانان، هیأتی‌ها، حوزه‌های علمیه و مساجد ما به پا خواهند خواست. همین روزها بود که وقتی سر بریده امام حسین(ع) در کاخ یزید قرآن خواند و با آن آیات اعجاز آور روح و جان اهل شام را به لرزه در آورد که با چوب خیزران به لب و دندان قاری قرآن جسارت کردند و اینگونه به ساحت پیامبر توهین کرد؛ «لعبت هاشم بالملک فلا / خبرٌ جاء و لا وحی نزل»؛ اما خطبه طوفانی امام سجاد(ع) حیثیت یزید و یزیدیان را بر باد داد و دوباره نام پیغمبر با عظمت بالای مأذنه‌ها رفت.

در ادامه دانشجویان و طلاب انقلابی حاضر در این تجمع با این شعار مسلمانان در جنگ بدر «نحن الذین بایعوا محمدا/ علی الجهاد ما بقینا ابدا» بار دیگر با پیامبر اکرم(ص) تجدید بیعت کرده و آمادگی خود را برای جهاد در این راه و گرفتن انتقام از جریان نفاق و استکبار جهانی اعلام کردند./پ202/ف

 

تعداد بازدید : 4

صوت بیانیه‌ خوانده شده در این تجمع

ارسال نظرات