۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۲۹۷۷
حجت الاسلام والمسلمین نبوی مطرح کرد؛

ضرورت آموزش روحیه شکرگزاری به فرزندان

ضرورت آموزش روحیه شکرگزاری به فرزندان
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین نبوی داشتن عقل را موجب شکرگزاری حق دانست و گفت: اگر عقل فرد کامل شود، خدا را شاکر است، حسادت نمی کند و دین خود را حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی، رئیس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه در جوار حرم مطهر رضوی و در جمع زائران و مجاوران ثامن الحجج(ع) به شکرگزاری در برابر نعمت های الهی تأکید کرد.

وی به اهمیت دستگیری از همسایه با توجه به آیات و روایات اشاره و بیان داشت: هر کسی باید از همسایه خود خبر داشته باشد و اگر وی به چیزی نیاز داشت و می تواند نیاز او را برطرف کند، کوتاهی نکند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی عقل را شرط شکرگزاری به درگاه الهی بیان و ابراز کرد: اگر کسی بخواهد که احساس بی نیازی کرده، قلب را از حسادت خالی کند و دارای دین سالم باشد، باید در خانه خدا تضرع کند که خدایا عقل من را کامل کن چون اگر کسی عقل کامل شود خدا را شاکر است، حسادت نمی کند و دین را به باد نمی دهد.

وی شکر به درگاه خدا را موجب زیاد شدن نعمت دانست و گفت: وقتی کسی زندگیش تأمین است، چرا ناشکری می کند؛ کسی که جایی برای زندگی و غذایی برای خوردن دارد چرا حرص می خورد، بخشی از ما مردم بیماری ناشکری داریم؛ برخی فقیر هستند که البته آن ها هم نباید ناشکری کنند اما برخی دیگر در گذران زندگی مشکل ندارند اما ناشکری می کنند.

رئیس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم افزود: روحیه شکر را به بچه های خود آموزش دهید، باید در همه حال شکرگزار باشیم تا نعمت بر ما فزونی یابد.

وی عشق به اهل بیت(ع) را از مهمترین نعمت های خداوند برای انسان ها بیان و ابراز کرد: ایمان به خدا و عشق به اهل بیت(ع) به همه نعمت های دنیوی می ارزد، آدم مومن حاضر نیست که دنیا را داشته و اهل بیت را از او بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ابراز کرد: جلوه ای زیبا از شکرگزاری و تسلیم در برابر حق را در کربلا شاهد بودیم که حضرت در سخت ترین لحظات و شرایط می فرماید:«راضی به رضای خدا هستم.»/864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات