۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۶۳۴۸۲

پیگیری جدی دستگاه قضایی خوزستان برای احقاق حقوق عامه

پیگیری جدی دستگاه قضایی خوزستان برای احقاق حقوق عامه
خوزستان - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان در راستای سیاست‌های قوه قضائیه با جدیت پیگیر حل مشکلات مردم، احقاق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه نظارت مستمر بر حوزه‌های قضایی استان، که بصورت ویدیو کنفرانس با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باغملک، بندر امام خمینی (ره)، بهبهان، خرمشهر و اروندکنار برگزار شد، بر احقاق حقوق عامه و حل مشکلات مردم و پیشگیری از وقوع جرم که از وظایف ذاتی دستگاه قضایی هست تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی همواره به عنوان پشیبان حقوق عامه، هرکجا که نهادی از نهاد‌های عمومی اعم از دولتی یا غیردولتی و یا اشخاص خصوصی، اقدام به تضییع حقوق قانونی و شرعی مردم کرده و یا ظلمی به آن‌ها روا دارد و یا از ایفای تعهدات قانونی، شرعی و قراردادی سرباز بزند باید بدون هیچ استثناء و ملاحظه‌ای به عنوان نهاد قاطع عدالت، اقدام به استیفاء حق از هر نهاد و مقامی و چشاندن طعم عدالت به مردم کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان باید با جدیت و اهتمام ویژه پیگیر حل مشکلات مردم باشند، بیان داشت: روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان در احقاق حقوق عامه وظیفه دارند از جرائم و تخلفات حوزه قضایی خود پیشگیری و اجازه ندهند که حقوق مردم تضییع شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: امروز اقتصاد و معیشت مردم در شرایط حساسی قرار دارد و باید رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان پیگیر حل مشکل تولید کنندگان، سرمایه گذارن مشروع و کارخانجات در شهرستان محل خدمت خود باشند و اجازه ندهند که تولید متوقف شود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه مردم امیدشان به قوه قضائیه برای پیگیری و حل مشکلات آنان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: باید در همه ابعاد راه حل و راهکار برای حل مشکلات مردم و نیز بصورت فعال اقدامات موثری برای پیشگیری از ایجاد مشکلات، تخلفات و جرائم صورت بگیرد.

وی بر اطلاع رسانی به موقع و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اقدامات و خدمات صورت گرفته از سوی روساء دادگستری و دادستان‌های سراسر استان تاکید کرد و اظهار داشت: روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان باید هم از باب تأمین احساس عدالت مردم و هم از باب پیشگیری مؤثر اقدام به شفافیت در رسیدگی‌ها و اطلاع رسانی مداوم و تفصیلی رسیدگی‌ها و آراء صادره نماید.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: مردم مطمئن شوند که در دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و جمعی آن‌ها قطعی است و هم متخلفین از برخورد قطعی و بدون تسامح دادگستری با خودشان همواره در ترس و دلهره قرار داشته باشند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: نباید اجازه داد دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی مجرم و یا قاتل که امنیت کشور و مردم را به خطر انداخته و باید مجازات شود با فضا سازی و تحریف افکار عمومی جای جلاد و قاتل را با مظلوم عوض کند و باید خدمات، اقدامات و پیگیری‌های موثر روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به موقع اطلاع رسانی شوند.

حجت الاسلام مرادی از ارتقاء جایگاه دادگستری استان در کشور طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: جایگاه دادگستری خوزستان در یک سال گذشته با تلاش و کوشش همکاران قضایی و اداری ارتقاء پیدا کرده و باید با تلاش مضاعف جایگاه آن مرتفع‌تر شود.

وی یکی از مصادیق کاهش جمعیت کیفری نظارت دقیق و مستمر روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان بر کیفیت صدور آرا بر شمرد و عنوان کرد: کیفیت، دقت و متقن بودن آرا می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری تاثیر بسزایی داشته باشند و این مستلزم نظارت دقیق و مستمر روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان است./۹۴۵۴/د102/ب1
ارسال نظرات