۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۶۴۲۳۳
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج قزوین مطرح کرد؛

دفاع مقدس؛ الگویی عملی برای آینده ای روشن

دفاع مقدس؛ الگویی عملی برای آینده ای روشن
قزوین - حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: عرصه دفاع مقدس تاریخی روشن به عنوان الگوی عملی است و می‌توان با عبرت از آن درس‌هایش را به عنوان گنج تمام نشدنی به کار بست.

حجت الاسلام حسن شجاعی مهر، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن(ع) قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره هفته دفاع مقدس گفت: طبق فرمایشی از امام باقر(ع) اهمیت حفظ و نگهداری عمل از اجرای آن بیشتر است، در حوزه دفاع مقدس که برهه‌ای از تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی است نقاط برجسته‌ای به عنوان الگوهای عملی برای برنامه ریزی در راستای آینده روشن وجود دارد که باید حفظ شود.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس از آنچه در ذهن و منطق بود فراتر رفته و ثابت شد که می‌توان به برخی محالات نیز دست یافت؛ زیرا بسیاری فکر نمی‌کردند پیروزی برای ایران قابل دست یابی باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن(ع) ابراز داشت: در سایه ایمان، تقوا و توجه به ظرفیت‌های داخلی، یاری گرفتن از نخبگان و اعتماد به جوانان، همدلی و همراهی و مشارکت مردم در اداره کشور در دوران دفاع مقدس سخت ترین شرایط به فرصت تبدیل شد.

وی افزود: دفاع مقدس از قداست خاصی برخوردار است؛ زیرا در نتیجه آن ثابت شد که این کشور و نظام در مسیر حق بوده و مردم در دفاع از حق از تمام هستی و جان خود عبور می‌کنند و شهدای بسیاری فدای میهن شده و به دنیا اعلام شد ما پای آرمان‌ها، اعتقادات و رهبری ایستاده و ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنیم.

این مسئول اظهار داشت: عرصه دفاع مقدس تاریخ روشنی است و می‌توان با عبرت از آن درس‌هایش را به عنوان گنج تمام نشدنی به کار بسته و آینده روشنی برای کشور و نظام رقم زده و از ظرفیت‌های آن بهره ببریم اما متاسفانه علی‌رغم دغدغه‌های رهبری در این حوزه و ضرورت معرفی ارزش‌ها، فرهنگ و گنجینه بزرگ دفاع مقدس تاکنون این اتفاق رقم نخورده و به آن توجه کمی شده است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و هنر بسیاری هنرمندان نسبت به دفاع مقدس کم لطفی و بی توجهی کرده‌اند و آسیب دیده‌ایم، حتی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی نیز دفاع مقدس تابلوی روشنی برای موفقیت‌ها است و می‌توان از آن بهره برد.

گرفتاری‌های امروز ما در نتیجه فاصله گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس است

حجت الاسلام شجاعی مهر عنوان کرد: دفاع مقدس پیام رهایی بشریت از بند ظلم و ستم و مقابله با مستکبرین را منتقل می‌کند و طی آن حقانیت خود را به دنیا ثابت کردیم و مظلومیت ما باعث شد ظلم و چهره واقعی ظالمان جهان برای همگان آشکار شود.

وی ادامه داد: امروز باید از عرصه دفاع مقدس بهره برده و پیام آزادی و رهایی، استقلال، ذلت نپذیرفتن و مقاومت و پایداری را به دنیا معرفی کنیم و به میزانی که ارزش‌های آن را در جامعه کنونی عملی کنیم به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابیم و به میزانی که از آن‌ها فاصله بگیریم ناکارآمدی و نارضایتی‌ها نمایان می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن(ع) ابراز داشت: گرفتاری‌های ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی به دلیل فاصله گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس است، اگر جنبه‌های مختلف زندگی خود را در افق دفاع مقدس قرار دهیم به طور قطع به دستاوردهای خوبی می‌رسیم.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: امروز در مواجهه با نسل سوم و چهارم انقلاب قرار داریم و تکلیف و فریضه بزرگی که به عهده ما نسل اولی‌ها قرار دارد این است که بتوانیم رسالت خود را به درستی انجام دهیم و میراث دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: امروز جامعه و نسل جوان تشنه همان روحیات و زیبایی‌های دوران دفاع مقدس هستند، اما هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید و شاید با زبان روز و جوانان این ارزش‌ها را برای آنان بیان و روشن کنیم که البته گناهی بزرگ و نابخشودنی است و باید در محضر الهی و نزد شهدا به آن پاسخگو باشیم.

وی در پایان گفت: عدم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس بزرگترین ضرر و آسیبی است که جامعه با آن روبه رو است، سازمان‌ها و نهادها و ادارات مختلف نیز در راستای تبیین و انتقال میراث دفاع مقدس نقش دارند تا بتوانیم آن معنویت و ایمان و تقوا را در آینده نیز داشته باشیم./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات