۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۵۲۶۹
مسؤول دبیرخانه مردمی ستاد اربعین تببین کرد؛

طرح‌های جایگزین راهپیمایی اربعین برای بزرگداشت شعائر حسینی

طرح‌های جایگزین راهپیمایی اربعین برای بزرگداشت شعائر حسینی
حجت الاسلام استقامت با اشاره به عدم امکان حضور زائران در کشور عراق، طرح های جایگزین راهپیمایی ابعین را با توجه به شرایط کرونایی امسال تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی استقامت مسؤول دبیرخانه مردمی ستاد اربعین کشور، عصر امروز در نشست خبری که در کمیته اربعین کشور برگزار شد، به تبیین فعالیت های مبلغان در اربعین امسال پرداخت و گفت: مبلغان و طلاب جهادی به صورت خود جوش و مردمی در سال های گذشته فعالیت هایی همانند تبلیغ به زبان های مختلف، پاسخگویی به سؤالات شرعی و خدمت رسانی به زائران اربعین داشته اند.

دبیر کارگروه تبلیغ و نماز کمیته اربعین کشور بیان کرد: امسال به جهت شیوع ویرویس کرونا، امکان حضور در مراسم اربعین در عراق وجود ندارد؛ از این رو، طبق سیاست های کلان نظام و اهداف ستاد ملی کرونا، در جهت افزایش همدلی میان مردم عراق و ایران و تقویت جبهه مقاومت، جلسات و نشست های مختلف در جهت بزرگداشت اربعین حسینی در ستاد اربعین کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه ایده ها و طرح هایی برای همیاری مبلغان جهت ترویج معارف اربعین در میان مردم ارائه شده است، گفت: از ظرفیت های سازمان های اعزام کننده مبلغان می توان به روش حضوری در صورت امکان و موافقت ستاد ملی کرونا بهره برد و همچنین استفاده از بسترهای مجازی با افزایش کم و کیفی در این زمینه استفاده کرد.

مسؤول دبیرخانه مردمی ستاد اربعین کشور با بیان اینکه 5 ایده برای بزرگداشت اربعین تدوین شده است، گفت: طرح هر خانه یک موکب، هوای دل، سوغات اربعین، قرائت زیارت اربعین، توسل به اهل بیت(ع) و روضه خوانی از ایده های این طرح است.

حجت الاسلام استقامت به تبیین فعالیت های جایگزین مراسم اربعین امسال پرداخت و گفت: هدف از ارائه این طرح ها، جلوگیری از تکثر و تعدد و ایجاد تمرکز و وحدت رویه گفتمان در فعالیت های اربعین حسینی مبلغان و طلاب است.

مسؤول دبیرخانه مردمی ستاد اربعین کشور بیان کرد: بیش از 100 روش برای اجرای این طرح ها در سامانه و کانال مبلغین اربعین کشور ارائه شده است و طلاب و روحانیان از این روش ها به گونه های مختلف حضوری و مجازی برای ترویج معارف و تبلیغ استفاده می کنند.

دبیر کارگروه تبلیغ و نماز کمیته اربعین کشور بیان کرد: امسال 115 از موکب های ایرانی اعلام کردند که در ایام اربعین امسال به صورت جهادی در مناطق محروم سراسر کشور به ویژه به مردم استان خوزستان خدمات ارائه می دهند که طلاب و مبلغان نیز در زمینه خدمت رسانی فعالیت خواهند داشت./998/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کارهاب ابتکاری قشنگیست تا اربعین با سلامتی زائران همراه باشد.
0
0