۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۶۵۳۳۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ترویج فرهنگ اسلامی

لزوم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ترویج فرهنگ اسلامی
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی گفت: صنعت گردشگری افزون بر کسب درآمدهای اقتصادی سبب ایران‌شناسی و صدور ارزش‌های انسانی و فرهنگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار مسؤول انجمن دفاتر گردشگری استان، با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ترویج فرهنگ اسلامی، اظهار داشت: بخش‌های خصوصی باید نمونه‌های صحیح گردشگری و میراث فرهنگی را به گردشگران نشان دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش‌های خصوصی برخاسته از بطن این مردم است باید در بخش گردشگری به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم هم ارزش نعمت گردشگری را درک کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی اضافه کرد: در این راستا باید صنعت گردشگری به‌گونه‌ای عمل کند تا کسی که به‌عنوان گردشگر وارد کشور می‌شود با دست‌پر از کشور خارج‌شده و به این طریق شاهد صدور فرهنگ اسلامی به دیگر نقاط جهان شویم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم از فرصت گردشگری استفاده کرده و آن چیزی که مربوط به جامعه ما است در هر منطقه‌ای از این کشور پهناور به گردشگران ارائه دهیم؛ به همین دلیل ما باید بر روی آداب‌ورسوم گوناگونی که در منطقه وجود دارد به‌صورت تخصصی کار کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به حضور گردشگران خارجی، تصریح کرد: بایستی با برنامه‌هایی حساب‌شده فرهنگ اصیل خود را به مهمانان خارجی ارائه دهیم تا پیام‌رسان کشور و انقلاب اسلامی به نقاط دوردست شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید کاری کنیم تا گردشگران خارجی با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شده و با دست‌پر ایران را ترک کنند که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و کار فرهنگی بسیاری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی افزود: نباید اجازه دهیم تا عده‌ای به‌عنوان گردشگر با ولنگاری به فرهنگ مناطق گوناگون ایران اسلامی آسیب بزنند؛ چراکه این نوع عمل کردن غش کاری و خیانت است.

وی اضافه کرد: نتیجه غش کاری این است که به‌جای اینکه صنعت گردشگری در بعد اقتصادی به ما کمک کند تا بر اساس اهداف انسانی و اسلامی صادرات داشته باشیم، همه‌چیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد تا از اهداف خود بازمانیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ما باید از ظرفیت‌های گردشگری برای ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کرده و از ایران‌شناسی و منطقه شناسی بهره‌های فرهنگی خوب بگیریم تا به این طریق فرهنگ اسلامی کشور را به مهمانان خارجی و داخلی ارائه دهیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات