۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۶۶۰۳۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

سازمان عقیدتی سیاسی زینت‌های معنوی را به زینت‌های ظاهری ارتش پیوند دهد

سازمان عقیدتی سیاسی زینت‌های معنوی را به زینت‌های ظاهری ارتش پیوند دهد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باید زینت‌های معنوی را در کنار زینت‌های ظاهری قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با فرماندهان و مسؤولان عقیدتی سیاسی تیپ 130 شهید دلجویان ارتش مستقر در خراسان شمالی که به مناسبت بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه این سازمان در ارتش، اظهار کرد: در همه شئون جامعه، علم و ایمان به‌صورت تومان مایه رفعت و سرافرازی است.

وی با اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی ما مزین به علم و ایمان شده و انسان‌هایی که آگاهی و بصیرت و علم دارند مزین به این نعمت الهی هستند؛ چراکه قرآن می‌گوید یکی از چیزهایی که زینت‌بخش انسان است علم و آگاهی و بصیرت او است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هر چیزی که به صلاح انسان کمک کند زینت است، افزود: برخی چیزها مانند مال و فرزند زینت ناپایدار در زندگی هستند؛ اما اگر همین مال جهت‌دهی معنوی شده و فرزندان تربیت دینی شوند، در این صورت همین زینت ناپایدار به زینت پایدار تبدیل شده و ماندگار می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ارتش و ارتشیان به خودی خود زینت ولایت بوده و به طور کلی نیروهای مسلح ما زینت‌بخش نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه نظم، هوشیاری، آگاهی، دیدبانی و رصد نسبت به مسائل امنیتی و انتظامی زینت ارتشی‌ها است، ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باید زینت‌های معنوی را در کنار زینت‌های ظاهری قرار داده و به‌گونه‌ای فعالیت کند که زینت‌های معنوی، زینت‌های ظاهری را تحت‌الشعاع قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه سازمان عقیدتی سیاسی باید فرمان‌برداری از مقام‌ها و فرهنگ مطیع و مطاع بودن را در ارتش نهادینه کند، افزود: سازمان عقیدتی سیاسی تشکیل شد تا نیروهای مسلح ما هم زینت ظاهری و هم زینت معنوی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: این مجموعه به کمک ارتش آمده تا ارتش دو بال متوازن نظم و تشکیلات و انضباط و بال معنویت و هدایت و بصیرت پیدا کند و با این دو بال پرواز کند./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات