۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۶۶۰۳۵
رییس عقیدتی سیاسی تیپ 130 شهید دلجویان ارتش:

فراگیری توأمان اصول نظامی و مبانی دینی ثمره فعالیت عقیدتی سیاسی است

فراگیری توأمان اصول نظامی و مبانی دینی ثمره فعالیت عقیدتی سیاسی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام حیدری گفت: فراگیری توأمان اصول نظامی و ارتقای توان جسمی و آموزش‌های رزمی در کنار مبانی اعتقادی و دینی ثمره فعالیت سازمان عقیدتی سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین حیدری، رییس عقیدتی سیاسی تیپ 130 شهید دلجویان ارتش در خراسان شمالی، امروز در دیدار فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی تیپ 130 شهید دلجویان ارتش مستقر در خراسان شمالی با نماینده ولی‌فقیه در استان که به مناسبت بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، این نهاد را از برکات مهم و ماندگار انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: یکی از برکات تاریخ انقلاب و از یادگارهای امام راحل این بود که به پیشنهاد مقام عظمای ولایت در 24 مهرماه سال 58 این نهاد فرهنگی در کنار ارتشیان قهرمان مدافع مرزوبوم سرزمین جمهوری اسلامی شکل گرفت و تا امروز منشأ خیر و برکات فراوانی بوده است.

حجت‌الاسلام حیدری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را یکی از نعمت‌های اصیل انقلاب اسلامی دانست و گفت: اسلام آمده ما را در هر دو زمینه پیشرفت مادی و توسعه دنیایی تقویت کرده و هم درزمینهٔ گسترش معرفت و معنویت به میدان بیاورد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ارتش و ولایت و مردم از هم جدا نیستند و نظام و نیروهای مسلح پیوند ناگسستنی دارند که این اتحاد و یگانگی باید روزبه‌روز تقویت شود.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: در این صورت است که ما می‌توانیم در مقابل هجمه‌های نظامی و فرهنگی و اقتصادی مقاومت کرده و نظام اسلامی را سربلند و سرافراز نگاه داشته و به صاحب اصلی آن برسانیم.

وی تصریح کرد: امروز ارتش ما ولایی و مکتبی است و خاطر مردم و خانواده‌ها جمع باشد که وقتی فرزندان خود را به پادگان‌های ارتش و نیروهای مسلح می‌فرستند علاوه بر توان جسمی و آموزش‌های رزمی که فرامی‌گیرند، با مبانی اعتقادی و دینی نیز آشنا شده و انس می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: به‌عنوان‌مثال در بحث آموزش‌های دینی در سال گذشته که ویروس کرونا را نداشتیم در ایام اعتکاف حدود 20 هزار نفر از ارتشیان معتکف شدند که این تعداد معتکف ارتشی نشان از تأثیر فعالیت‌های فرهنگی و دینی دارد.

وی اضافه کرد: این فعالیت‌ها همچنان تداوم می‌یابد تا وقتی جوانان ما خدمت مقدس خود را تمام می‌کنند یادگار خوبی برای زندگی و همه عمر داشته باشند که این یادگار اندوخته‌های دینی و اعتقادی آن‌ها است. /9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات