۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۶۰۸۰
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

دولت به وضعیت اقتصادی و معیشتی نیروی انتظامی توجه بیشتری داشته باشد

دولت به وضعیت اقتصادی و معیشتی نیروی انتظامی توجه بیشتری داشته باشد
همدان - امام جمعه همدان گفت: از دولت و مسؤولان درخواست داریم که به مساله معیشت و اقتصادی نیروهای انتظامی توجه بیشتری داشته باشند تا خدمات این نیروی مردمی بیش از پیش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی استان همدان اظهار داشت: بحث امنیت در اسلام از ابتدا وجود داشته است و بهترین و کامل ترین نمونه آن را می توان تشکیل مجموعه «شرطه الخمیس» توسط حضرت علی (ع) در شهر کوفه دانست که مسؤولیت حفظ نظم و امنیت را بر عهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: خوشبختانه اکنون نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح در بحث تامین امنیت داخلی و خارجی تلاش های جهادی دارند و این امر ما را به یاد مجموعه شرطه الخمیس در دوران خلافت حضرت علی (ع)می اندازد.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود بیان کرد: در اینجا جای دارد به نمایندگی از ملت ایران از خدمات همه تلاشگران در نیروی انتظامی، نیروهای مسلح و ... که در راستای تامین امنیت شب و روز را نمی شناسند، تقدیر کنم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه وظیفه تامین امنیت عمومی براساس قانون بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: براساس آمارهای موجود عملکرد نیروی انتظامی در این مدت قابل قبول و تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امنیت بالای ایران در پرخطرترین منطقه جهان کار بسیار بالایی است، عنوان کرد: در چند سال گذشته در حوزه امنیت دغدغه ما تامین امنیت در مرزها بود، ولی اکنون با ورود فضای مجازی در جامعه مساله امنیت به موضوعی داخلی تبدیل شده است و تامین این امنیت بر عهده نیروی انتظامی و نیروهای مسلح است.

امام جمعه همدان مدیریت فضای مجازی را کاری سخت و پیچیده عنوان کرد و گفت: طبق قانون اساسی نیروی انتظامی مسؤول تامین امنیت عمومی مردم است و این تامین امنیت باید خارج از مذهب، زبان، جنسیت و... باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح فدائیان امنیت و ناموس کشورند، اظهار داشت: اساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر براساس مهربانی و عطوفت بنا نهاده شده است و بی شک با بغض و تندی هرگز نمی توان این فریضه الهی را انجام داد و به سرانجام رساند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی براساس وظیفه ای که بر عهده دارد در بحث امر به معروف باید نهایت تلاش خود را داشته باشد و نسبت به اجرای آن حساسیت لازم را بکار ببندد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به مساله حجاب و عفاف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی باید نسبت به مساله دینی و شرعی حجاب و عفاف احساس مسؤولیت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و نیز وظیفه دستگاه های مربوطه در بحث مبارزه با این بیماری و اجرای قوانین موجود در این راستا، افزود: متاسفانه عده ای قلیل اعلام می دارند که ما تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا را قبول نداریم که باید به این افراد بگوییم که تصمیمات ستاد کرونا خود یک قانون است و همه ملزم به رعایت آن هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در بحث کرونا همه ملزم به قانون پذیری هستیم، افزود: یکی از مسایلی که همواره مطرح می شود این است که در دوره های آموزشی که برای کارکنان نیروی انتظامی برگزار می شود، کلاس های عقیدتی و فرهنگی نیز برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان سخنان خود گفت: از دولت و مسوولان مربوطه درخواست داریم که به مساله معیشت و اقتصادی نیروهای انتظامی توجه بیشتری داشته باشند تا خدمات این نیروی مردمی بیش از پیش شود./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات