۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۶۶۷۳۲
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

اقتدار علمی حوزه با رونق فعالیت های پژوهشی حفظ خواهد شد

اقتدار علمی حوزه با رونق فعالیت های پژوهشی حفظ خواهد شد
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران گفت: اقتدار علمی حوزه با رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدر الله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از معاونین و اساتید پژوهش مدارس علمیه شرق استان با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش حوزه، از تقویت فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه خبر داد.

وی با بیان این که رویکرد جدید حوزه تقویت تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه است، افزود: به طور حتم رشد و شکوفایی علمی حوزه در گرو توجه به تحقیق و پژوهش در همه سطوح است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که مسأله تحقیق و پژوهش از دیرباز در حوزه های علمیه مورد توجه علما و فقهای دینی بوده است، خاطرنشان کرد: میراث گرانبهای علمی که امروز در حوزه مورد استفاده همه حوزویان است محصول سال ها کار تحقیقاتی مستمر است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدون توجه به پژوهش و تحقیق، رسیدن به رشد و شکوفایی علمی در حوزه امکان پذیر نخواهد بود، بیان داشت: امروز یک طلبه برای رسیدن به مدارج علمی بالا به طور قطع باید با مهارت های پژوهشی آشنا شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال های اخیر فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه رونق بیشتری گرفته است، ادامه داد: به طور حتم این روند با برنامه های پیش روی بیشتر تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که فعالیت های علمی ما در حوزه باید پژوهش محور شود، افزود: برای تحقق این مسأله باید مهارت های پژوهشی در میان اساتید و طلاب حوزه تقویت شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سرعت تولید علم در حوزه باید شتاب بیشتری به خود بگیرد، بیان داشت: برای رسیدن به چنین جایگاهی باید فعالیت های پژوهشی در حوزه بیش از پیش تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ضروری است طلاب در کنار علم آموزی و توجه به اخلاق و معنویت، پژوهش را به طور جدی مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: باید نگاه پژوهش محور در سطح مدارس علمیه بیشتر تقویت شود تا شاهد تحقق اهداف این حوزه باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده بر ضرورت سوق دادن طلاب به سمت مقاله نویستی از همان پایه های نخست تحصیلی تأکید کرد و گفت: به طور حتم آشنایی طلبه با مهارت های نویسندگی و همچنین پژوهش می تواند در پرورش یک طلبه پژوهشگر اثرگذار باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظرفیت های علمی حوزه به طور قطع و یقین بیشتر از سایر مراکز علمی است، خاطرنشان کرد: اما باید با تقویت فعالیت های پژوهشی و تولید علم در حوزه، این اقتدار علمی حفظ شود./950//210/خ

ارسال نظرات