۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۷۶۰۰
حجت الاسلام لائینی:

عملکرد برخی سران کشورهای اسلامی در تضاد کامل با سیره نبوی است

عملکرد برخی سران کشورهای اسلامی در تضاد کامل با سیره نبوی است
مازندران - امام جمعه نکا، عملکرد برخی سران کشورهای اسلامی را در تضاد کامل با سیره پیامبر گرامی اسلام دانست.

حجت محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، سیره نبوی را گنجینه ای برای رفع مشکلات جامعه بشری عنوان کرد و گفت: بشر برای برون رفت از مشکلات و بحران های فعلی راهی جز بازگشت به دین و بهره مندی از سیره پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) ندارد.

وی با بیان این که جامعه بشری علیرغم همه پیشرفت ها به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم دینی با مشکلات بسیاری مواجه است، افزود: شیوع ویروس کرونا در جهان با دیگر ناتوانی کسانی که خود را قدرت برتر جهان می دانستند را به وضوح نشان داد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) تنها راه نجات بشریت از بحران ها است، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه بشر امروز آنچنان غرق در مادیات و قدرت پوشالی خود است که از ارزش های معنوی غافل شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام بهترین ها را برای امت خود پیشنهاد داده است، تصریح کرد: اما پس از رحلت ایشان به دلیل بدعهدی جریانی خاص، شاهد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین مشکلات امروز جامعه اسلامی را عدم وحدت و همستگی دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه علاج مشکلات امروز جامعه اسلامی نیز بهره مندی از سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که دشمن با تفرقه و اختلاف میان مذاهب اسلامی تنها به دنبال تضعیف دین و اسلام ناب است، تصریح کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و در دام دشمن گرفتار نشوند.

امام جمعه نکا، وحدت و همبستگی میان مسلمانان را نسخه ای حتمی و قطعی برای شکست دشمنان در جوامع اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به جامعه ای شکوفا راهی جز وحدت و برادری وجود ندارد.

حجت الاسلام لائینی، عملکرد برخی سران کشورهای اسلامی را در تضاد کامل با سیره پیامبر گرامی اسلام دانست و تصریح کرد: متأسفانه این کشورهای به اصطلاح اسلامی در خلاف مسیر سیره پیامبر حرکت می کنند و این سم مهلکی برای وحدت امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، سیاست آل سعود در منطقه را بر خلاف سیره پیامبر در تقویت وحدت میان امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه این رژیم های وابسته در منطقه به ابزاری برای تحقق منافع استکباری و استعماری کشورهای غربی تبدیل شده اند.

امام جمعه نکا، نظام مقدس جمهوری اسلامی را پرچم دار تحکیم وحدت میان امت اسلامی معرفی کرد و گفت: سیاست نظام اسلامی در طول 42 سال اخیر همواره در راستای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی بوده است./950//310/خ

ارسال نظرات