۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۶۷۹۵۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

غرب زده ها حل مشکلات کشور را به ارتباط با آمریکا گره می زنند

غرب زده ها حل مشکلات کشور را به ارتباط با آمریکا گره می زنند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی در همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته، گفت: حکمرانی شایسته در مسیر عزت، استقلال و آزادی جامعه حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته که به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه مازندران برگزار شد، حکمرانی شایسته را همان دولت کریمه معرفی کرد و گفت: نقطه مقابله حکمرانی شایسته همانند حکمرانی فرعون است.

وی با بیان این که محصول حکمرانی ناشایست فساد، ظلم و ضایع کردن امور است، افزود: حکمرانی یک ضلع از یک مثلث است که دارای حکم، حاکم و حکمرانی است، افزود: حکم به معنای قواعد، احکام و قانون است و اگر یک قانون صالح و شایسته نداشته باشیم به طور قطع حکمرانی شایسته هم نخواهیم داشت و تا حاکم سالم و شایسته هم نداشته باشیم باز هم حکمرانی شایسته هم نخواهیم داشت.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در میان این سه ضلع، حکم و قانون مهم ترین است، بیان داشت: حکم و قانون ریل است که حاکم باید قطار حکم و حکومت را روی این ریل براند که اگر ریل گذاری درست انجام شود حکمرانی می تواند درست و شایسته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حکم صحیح از نگاه منطق، فلسفه و حکمت آن حکم و قانونی است که بر یک انسان شناسی جامع و کامل و جهان شناسی کامل و درست منطبق باشد، ادامه داد چنین حکمی چون می خواهد به انسان و بشریت نسخه ارائه کند بنابراین چنین قانونی جز از سوی خداوند متعال نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که معرفت انسان ها ناقص است و شناختی که از خود و جهان دارد بسیار ناقص است، گفت: قانون زندگی که بر آمده بر فکر و دانش بشر باشد نمی تواند ریل صحیحی برای حکمرانی شایسته باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که حکمرانی شایسته باید بر مبنای دین و قانون الهی باشد و غدیر در رابطه با همین شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: کنار گذاشتن دین از جامعه خطا و ناثواب است و زندگی و زیست را بر مبنای فهم ناقص خود اداره کردن نادرست است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اگرانسان به یک منابع کامل و متقن دسترسی داشته باشد کنار گذاشتن دین و جامعه را منهای دین مدیریت کردن کار درستی نیست، ادامه داد: تمدن امروز ما دانش بنیان است اما حکمت بنیان و مبتنی بر حکمت نیست و اگر حکمت بنیان باشد باید از قانون دین برای مدیریت جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که بعد از حکم مهم ترین ضلع حاکم است، گفت: اگر حکم شایسته و حاکم شایسته داشته باشیم به حکمرانی شایسته هم خواهیم رسید.

امام جمعه ساری با تأکید براین که شاخصه های حکمرانی شایسته و خوب باید استخراج و بیان شود، افزود: حکمرانمی شایسته از نگاه ما آن حکمرانی است که در عمل و تعامل با دین باشد.

وی با بیان این که اصل موضوع غدیر هم معرفی یک حاکم و حکومتی است که مکمل دین و در رابطه با دین باشد، ادامه داد: هر حکمرانی که بخواهد از مسیر دین جدا باشد هر چند از نظر ظاهر جلب رضایت عمومی کند از نظر ما ناقص و ناکافی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که حکمرانی شایسته باید کرامت انسان ها را تأمین کند، افزود: چنین حکمرانی باید هم کرامت دنیایی بشر و هم کرامت آخرتی انسان را تأمین کند، دولتی که بخواهد کرامت انسان را تأمین کند دولت کریمه است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که کرامت در دنیا به این است که در این زندگی فقر، جهل و آسیب های اجتماعی نباشد و انسان ها با عزت و احترام زندگی کنند و معاش، آبرو، جان و اموال آنها تأمین باشد، گفت: هر چه بیشتر به دین عمل کنیم آن عوامل فوق علمی برای گشایش و فزونی برکات و نعمت ها بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید براین که حکمرانی شایسته باید به گونه ای باشد تا زمینه یأس دشمن را به وجود آورد، ادامه داد: نباید به دشمنان چراغ سبز نشان دهیم و زمینه سلطه دشمنان را فراهم کنیم بلکه باید در مقابل دشمن رفتار و دیپلماسی ما عزت آفرین باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که یک دولت حکمرانی شایسته در مسیر عزت، استقلال و آزادی جامعه حرکت می کند، گفت: متأسفانه برخی عوامل غرب زده می خواهند همه مسائل و مشکلات کشور را به آمریکا گره بزنند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات