۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۶۷۹۶۸
آیت الله سلیمانی:

غدیر، تمدن و پایه و اساس یک حکومت است

غدیر، تمدن و پایه و اساس یک حکومت است
مازندران - آیت الله سلیمانی، غدیر را تمدن و پایه و اساس یک نظام و حکومت دانست و گفت: غدیر اساس و نظام حکومتی است که از چارچوب نبوت و وادی امامت و ولایت تعریف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته که در دانشگاه مازندران برگزار شد با اشاره به واقعه عظیم غدیر گفت: دنیا قبل و بعد از غدیر جمعیتی با آن اوصاف و اشکال ربه خوود ندیده است.

وی، غدیر را تمدن و پایه و اساس یک نظام و حکومت دانست و افزود: غدیر اساس و نظام حکومتی است که از چارچوب نبوت و وادی امامت و ولایت تعریف می شود.

امام جمعه کاشان با بیان این که اساس اسلام ناب بر پاشنه غدیر است، تصریح کرد: غدیر تاریخ، دین، مکتب و شریعت است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که آیین ما مبتنی بر غدیر است، تصریح کرد: غدیر سرمایه دین و اسلام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدیر بیانگر نوع حکومت اسلامی است که باید حاکم مقتدترین، عالم ترین و با تقواترین باشد، ادامه داد: چنین ویژگی ها و شاخصه هایی تنها در امیرالمؤمنین(ع) وجود دارد.

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در روز غدیر حجت را بر همگان تمام کرد، ادامه داد: پیام آن روز غیر از مردم جزیره العرب به سایر ملت ها نیز ابلاغ شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که پیامبر گرامی اسلام مسأله مهم جانشینی خود را پس از مقدمه چینی بیان کردند تا جای شک و شبهه ای باقی نماند، تصریح کرد: همچنین نبی مکرم اسلام از مردم در برابر چشمان عموم مردم بیعت گرفت.

آیت الله سلیمانی با بیان این که غدیر سیستم حکومت است، ادامه داد: آنهایی که به این مسأله روی آوردند به طور قطع محبوب پیامبر خدا هستند و آنهایی که به این ولایت تن در ندادند بعدها مبغوض پیامبر و خدا خواهند بود./950/پ310/ب1

ارسال نظرات