۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۶۸۰۵۶
امام جمعه بهبهان:

دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه دار است

دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه دار است
حجت الاسلام ناصری گفت: چرا فکر می‌کنیم بیگانگانی که دشمنی خود را به ما ثابت کردند می‌توانند مشکلات ما را حل کنند؛ تفکرغیر انقلابی باید در پیشگاه امت اسلامی استیضاح شود.
حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در رابطه با عدم تغییر نگاه خصمانه آمریکا به ایران بیان داشت: نگاه خصمانه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد؛ آمریکایی‌ها پیش از انقلاب بر ارتش، سیاست، نفت و فرهنگ ما مسلط بودند و ایران را حیاط خلوت خود می‌دانستند که پس از پیروزی انقلاب این منطقه حساس در خاورمیانه از اختیار آن‌ها خارج شد و اهدافشان زیر سوال رفت.

امام جمعه بهبهان در خصوص تصمیمات آمریکا برای اجرا در خاورمیانه تصریح کرد: آمریکایی‌ها قصد داشتند رژیم صهیونیستی را در کنار رژیم شاه به عنوان ژاندارم منطقه داشته باشند تا رژیم صهیونیستی مسلط بر کشور‌های اسلامی شود، این تصمیم آن‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ازدست رفت، همچنین پیروزی حزب الله در جنگ‌های ۳۳  و ۲۳ روزه  موجب انزوای هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی شد.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان داشت: آمریکایی‌ها با ضربه سختی که خوردند هرگز از دشمنی خود با جمهوری اسلامی دست بر نمی‌دارند، مگر اینکه مأیوس شوند  یا به نقطه‌ای برسد که بدانند هیچ کدام از کار‌های آن‌ها راهگشا نیست.

وی با بیان اینکه خروج ترامپ کوچکترین تغییری در تحریم‌ها علیه ایران ایجاد نمی‌کند و همه این‌ها ناشی از ساده انگاری عده ای غرب گرا است، اظهار داشت: زمانی که آمریکایی‌ها در جبهه‌های مختلف نظامی و سیاسی شکست خوردند با فشار‌های خود از طریق اقتصاد اقدام کردند، بنابراین دشمنی آمریکا به دلیل ریشه دار بودن مسئله تمام نخواهد شد و این کشور دست از تحریم علیه جمهوری اسلامی برنخواهد داشت و تنها در پی گرفتن امتیاز بیشتر هستند.  

امام جمعه بهبهان در خصوص دستاورد‌های حاصل از تفکر انقلابی جمهوری اسلامی گفت: مردم باید میان تفکر انقلابی و غیر انقلابی یکی را انتخاب کنند، پیروزی در جنگ، عقب راندن دشمن، زمین گیر کردن داعش، منزوی ساختن گروهک‌های تروریستی، درخشش در صحنه‌های علمی، مسئله هسته‌ای و سلول‌های بنیادی ناشی از تفکر انقلابی است، در مقابل هر جا که نتوانستیم کاری کنیم ناشی از تفکر غیر انقلابی بوده است، عدم گشایش در مسائل اقتصادی نتیجه تکیه به بیگانگان است.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه تکیه نکردن به نیرو ظرفیت و ابتکارعمل داخلی نتیجه تفکرغیرانقلابی است، بیان داشت: چرا فکر می‌کنیم بیگانگانی که بار‌ها دشمنی خود را به ما ثابت کردند و به اوج رساندند می‌توانند مشکلی از مشکلات ما را بردارند، تفکرغیر انقلابی باید در پیشگاه امت اسلامی استیضاح شود.

وی در پایان با اشاره به وظایف مسؤولان و تغییر تفکر آن‌ها گفت: مسؤولان باید در تفکر خود تجدید نظر کنند و افکار خود را مطابق اندیشه رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام راحل به سوی تفکر انقلابی تغییر دهند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات