۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۸۱۶۶
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

علامه طباطبایی بنیان‌گذار حکمت نوصدرایی است

علامه طباطبایی بنیان‌گذار حکمت نوصدرایی است
تهران - حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه موسس مکتب حکمت نوصدرایی علامه طباطبایی بود، گفت: حکیم تهرانی زمینه حکمت نوصدرایی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، همزمان با سالروز جهانی فلسفه و رحلت علامه آیت الله طباطبایی(ره) در همایش «هم اندیشی گفتمان مجدد نواندیش فلسفه نوصدرایی» که به صورت مجازی و در قالب وبینار به همت مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: مکتب فلسفی نوصدرایی چهار ویژگی دارد که یکی از آنان پذیرش اصول اساسی حکمت نوصدرایی است.

رییس هیات مدیره مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با اشاره به ویژگی دوم، ابراز کرد: ویژگی دوم مربوط به مطالعه و ارتباط تطبیقی مساله حکمت صدرایی با فلسفه غرب است؛ ما امروز با فلسفه های متعدد غرب مواجه هستیم که پرسش های گوناگونی را به وجود آورده که برخی از این پرسش ها نیاز به پاسخ دارد و می توان با مبانی حکمت صدرایی به آنها پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه درباره ویژگی سوم، اظهار داشت: ویژگی سومی که مکتب نوصدرایی دارد کاربست حکمت صدرایی در فلسفه های مضاف است و چهارمین ویژگی مربوط به توانایی پاسخگویی به مسائل جدید است؛ به واسطه حکمت صدرایی می توان چالش های امروز را با تفسیر نوین آیات پاسخ داد.

وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه مکتب نوصدرایی از کجا و از چه زمانی آغاز شد؟ پاسخ داد: موسس این مکتب حکمت نوصدرایی علامه طباطبایی بود، در فعالیت های گوناگونی که انجام می داد می توان مشاهده کرد.

رییس هیات مدیره مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ادامه داد: البته پیش از علامه طباطبایی(ره) مرحوم حکیم تهرانی زمینه حکمت فلسفی نوصدرایی را فراهم کرد و به مقایسه فلسفه اسلامی و فلسفه غرب می پردازد./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
علت توقف سرویس فرهنگی و بین الملل در رسا چیه؟
0
0