۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۸۵۴۹
با حضور آیت الله اعرافی صورت گرفت؛

آغاز به کار کنفرانس بین المللی "بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی"

آغاز به کار کنفرانس بین المللی
مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی با حضور آیت الله اعرافی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی صبح امروز با حضور آیت الله اعرافی به صورت مجازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام علی محمد حکیمیان رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه به ارائه گزارشی از روند پژوهش های صورت گرفته در این کنفرانس پرداخت.

آیت الله اعرافی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه در حوزه گرایش های فقه مضاف نیازمند فلسفه سلامت، بهداشت، درمان و پزشکی هستیم، بیان کرد: امروز در حوزه فقه نیز باید به قلمروهای تخصصی و فقه های نو و معاصر ورود داشته باشیم و در منظومه فقه معاصر و نوین باید به فقه سلامت، طب و پزشکی به صورت مستقل بپردازیم.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکیدات فقه و مبانی اسلام به مسأله سلامت را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: موضوعاتی که در فقه در باب سلامت وجود دارد مقداری پراکنده است و کافی نیست، از این رو باید با اتکا به منابع اصلی خودمان پردازش جدیدی به حوزه سلامت داشته باشیم و سؤال های جدیدی را طرح کرده تا قلمروهای جدیدی به روی ما گشوده شود.

وی با اشاره به اینکه باید مرزهای دانش فقه را با ورود در قلمرو سلامت توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه اخلاق و مبانی ارزشی اسلام نیازمند اخلاق سلامت هستیم؛ در حوزه اخلاق و تربیت در قلمرو سلامت نظامات بسیار مهمی در مبانی اسلام وجود دارد، اما با این حال باید آن حوزه ها را توسعه ببخشیم.

همچنین حجت الاسلام حسین جوان آراسته به ارائه گزارش علمی از این کنفرانس پرداخت و برنامه پنل های تخصصی را به صورت کامل تشریح کرد.

گفتنی است، این کنفرانس بین المللی در بخش پنل های تخصصی، امروز و فردا به کار خود ادامه می دهد و مراسم اختتامیه آن نیز چهارشنبه عصر با گزارش و جمع بندی مدیران پنل‌ها به تفکیک و گزارش پایانی دبیر علمی کنفرانس به کار خود پایان خواهد داد.

شایان ذکر است، علاقه مندان می توانند از طریق لینک https://conf.rihu.ac.ir/cclmr در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی حضور پیدا کرده و از مطالب بهره مند شوند.

برنامه پنل های تخصصی نیز به شرح زیر است:

پ/آغاز به کار کنفرانس بین المللی

 

 

پ/آغاز به کار کنفرانس بین المللی

 

 

پ/آغاز به کار کنفرانس بین المللی

ارسال نظرات