۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۷۰۱۴۴
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

روحانیت غرب گرا مورد تأیید ملت ایران اسلامی نیست

روحانیت غرب گرا مورد تأیید ملت ایران اسلامی نیست
مازندران - حجت الاسلام تسخیری با تاکید بر این که روحانیت باید انقلابی و در خط رهبری باشد، گفت: روحانیت وابسته به غرب و غرب گرا مورد تأیید ملت ایران اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری، مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در مراسم تکریم و معارفه  مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا با اشاره به این که نهاد مقدس سپاه مهم‌ترین ماموریت آن حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است، گفت: انقلاب اسلامی یک عطیه و هدیه الهی است که بعد از ۱۴۰۰ سال انقلابی در دنیا شکل بگیرد، که پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) آرزوی آن را داشتند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که اگر یک مرور اجمالی به تاریخ صدر اسلام تا به امروز داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که بعد از ارتحال پیامبرگرامی اسلام حتی نگذاشتند به اندازه یک ساعت امیرالمومنین علی(ع) بر کرسی امامت تکیه بزند، افزود: امیر المومنین علی(ع) در حکومت بود نه به عنوان امام بلکه به عنوان خلیفه، نه بلافصل بلکه با فاصله به خلافت رسیدند. وقتی که حضرت حکومت را  با عنوان خلیفه مسلمین نه به عنوان امام مسلمین با شرایط پذیرفت در طی حدودا چهار سال حکومت، سه جنگ بزرگ بر علیه حضرت راه اندازی کردند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به سه جنگ بزرگ در دوران حکومت امیرالمومنین علی (ع) ادامه داد: جنگ‌هایی که در دوران امام اتفاق افتاد؛ سخت‌تر از  همه جنگ‌های دوران پیامبر گرامی اسلام و سه خلیفه دیگر بوده است. آن هم  جنگ‌های داخلی و روبرو شدن با  انسان‌هایی که یک روزی در کنار امام و همراه ایشان در محضر پیامبر(ص)  شمشیر‌ها برعلیه کفار برهنه می‌شد، اما در دوران حکومت حضرت، شمشیر‌ها به روی امام کشیده شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه نزدیکترین اشخاص به پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین علی(ع) یا خودشان از راه منحرف یا خانواده‌های آن‌ها دچار انحراف شدند، بیان کرد: برای نمونه زبیر، طلحه و ابن مسعود از جمله کسانی بودند که دچار انحراف شدند. به همین دلیل در تاریخ آمده است حتی فرزند مقداد از اصحاب امیرالمومنین(ع) به پیروان جمل پیوست و در جنگ جمل کشته شد.

حجت الاسلام تسخیری با بیان این که امام را کسانی به شهادت رساندند که خود را ولایتی‌ترین فرد می دانستند، افزود: امروزه هم خیلی‌ها خود را ولایتی میدانند و دم از ولایت مدار بودن می‌زنند اما عملکرد آن‌ها بر خلاف ادعاهایشان است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا اضافه کرد: وقتی حکومت به دست امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد، این حکومت شش ماه دوام نیاورده چرا که یاران نزدیک امام ایشان را ترور شخصیتی و به شهادت می‌رسانند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعد از امام حسن مجتبی(ع) دیگر حکومتی شکل نگرفته است، گفت: ائمه (ع) آرزو می‌کردند که حکومت اسلامی تشکیل دهند به همین دلیل دشمن آنقدر نفوذ می‌کند و افرادی را در مقابل جریان ولایت قرار میدهد که همان افراد مدعی ولایت  دست به شهادت امام می‌زنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که بعد از ۱۴۰۰ سال انقلاب اسلامی  ایران شکل گرفت؛ تاکید کرد: ایران اسلامی عروةالوثقی جهان اسلام  است و به  دنیا عزت میدهد.

حجت الاسلام تسخیری با پاسخ به چرایی این مطلب که هجمه‌ها از سوی آمریکا و اروپا بر علیه ایران اسلامی گسترده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ایران مقتدر است و مدل حکومت آن  یک مدل نوین و کارآمد است  و دشمن  برای آنکه آن را ناکارآمد نشان بدهند در حال ضربه زدن به انقلاب است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  با تصریح بر اینکه نباید عملکرد خائنین به نظام و عده‌ای مفسد را پای نظام نوشت، گفت: حرف دنیای اسلام امروز نشأت گرفته از امامین انقلاب است که بعنوان نائب امام زمان (عج) مطرح می‌شوند که دنیا را متوجه انقلاب اسلامی کردند.

حجت الاسلام تسخیری، دلیل بغض و کینه و ترور مردان استوار انقلاب اسلامی از سوی دشمنان را، مدل حکومت داری جمهوری اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی روز به روز در حال صعود است، اما دنیای غرب رو به افول است؛ به همین دلیل اگر مشکلی هم در جامعه مشاهده می‌شود، بخاطر بی تدبیری مسؤولان است که به انتخاب برمی گردد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه روند انقلاب کند نشده است، بلکه سیر و حرکت خود را دارد، اضافه کرد: سیر انقلاب صعودی، اما عملکرد برخی مسئولان نزولی است.

حجت الاسلام تسخیری به نقش روحانیت در سیر صعودی انقلاب اشاره کرد و افزود: روحانیتی که به معاش و معاد مردم می‌اندیشید در سیر انقلاب نقش دارد نه  آن روحانی که می‌گوید ما مأمور به بهشت بردن مردم نیستیم؛ به همین دلیل انقلاب با پیشگامی روحانیت که در راس آن روحانی نائب امام زمان(عج) قرار دارد، اداره می‌شود.

وی با تاکید بر این که روحانی باید انقلابی، در خط رهبری و مبارز باشد، گفت:  روحانیتی که وابسته به غرب، غرب گرا و غرب گدا است مورد تأیید ملت اسلامی نیست؛ به همین دلیل روحانیتی که امت انقلابی را پرورش می‌دهد و اعتماد به امت اسلامی دارد نه غرب، میتواند در سیر انقلاب نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود به وظیفه بسیج طلاب اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های بسیج طلاب باید در حوزه پرورش روحانی انقلابی باشد و این روحانی در وسط میدان نقش آفرینی کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه ماموریت بسیج طلاب تنها در حوزه علمیه و مساجد نیست، خاطرنشان کرد: بسیج طلاب باید روحانی را تربیت کند که آن روحانی رهبری یک محله یک شهرستان را برعهده بگیرد و تاثیرگذار باشد.

به گفته حجت الاسلام تسخیری بسیج طلاب باید بتواند، طلاب و روحانیان انقلابی را به صحنه بیاورد و روحانیاان  را به درون جامعه و به میان مردم ببرد.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام کاتبی تقدیر، و حجت الاسلام اصغری به عنوان مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا معارفه شد./950/

ارسال نظرات